آفریقا به تعاملات مالی با تلفن همراه روی می آورد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، به نظر می رسد با استفاده کاربران آفریقایی از تلفن همراه به عنوان دستگاهی برای تعاملات مالی در حال شکستن حصارها و موانع فناوری دست ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و درصدد ساخت راهکارهایی برای آینده تعاملات و نقل و انتقال پول در این …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، به نظر می رسد با استفاده کاربران آفریقایی از تلفن همراه به عنوان دستگاهی برای تعاملات مالی در حال شکستن حصارها و موانع فناوری دست ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و درصدد ساخت راهکارهایی برای آینده تعاملات و نقل و انتقال پول در این کشور هستند.
تحقیقات نشان داده که فقط یک پنجم آفریقایی ها حساب بانکی دارند  و اکثر مردم این کشورها روزانه کمتر از یک دلار پول برای گذران زندگی دارند.
بر اساس گزارش GSMA تلفن همراه در این کشورها از رشد زیادی برخوردار شد به طوری که ۲۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ تلفن همراه داشتند، درحالی که این رقم در سال ۲۰۰۳ فقط ۵۰ میلیون نفر کاربر بوده است.
بانک بازرگانی کنیا (Kenya Commercial Bank) به کاربران تلفن همراهی که حساب بانکی ندارند اجازه داده که با یکدیگر به تعاملات مالی و پولی بپردازند.
در ژاپن که یکی از کشورهای پیشرو در عرصه فناوری های نوین و مدل های تجاری است و به تجارت کیف پول تلفنی روی آورده اند حدود ۵۵ میلیون کاربر تلفن همراه  با دستگاه خود به عملکردهای پولی الکترونیکی می پردازند.
بازار جهانی بانکداری همراه در حال رشد است به طوری که در طول یک سال ۷۰ درصد رشد کرده و به نظر می رسد که تا سال ۲۰۱۲  به بیش از ۱۹۰ میلیون مشترک برسد که به این ترتیب بیش از سه درصد کاربران در سراسر دنیا از این سرویس ها استفاده خواهند کرد.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا