من يک سيمکارت ثبت شده فعال ايرانسل دارم

من يك سيم‌كارت ثبت نشده فعال ايرانسل دارمموضوع ثبت نشدن مشخصات كاربران اپراتور دوم «ايرانسل» از چند بعد قابل بررسي است.عبدالله افتادهدر نگاه اول شايد آنچه به ذهن افراد خطور كند به خطر افتادن حريم خصوصي شهروندان و ازدياد مزاحمت‌هاي تلفني حاصل از سيم‌كارت‌هاي بي‌صاحب باشد.اما با نگاهي عميق‌تر، موضوع به خطر افتادن امنيت ملي …

من يك سيم‌كارت ثبت نشده فعال ايرانسل دارم
موضوع ثبت نشدن مشخصات كاربران اپراتور دوم «ايرانسل» از چند بعد قابل بررسي است.
عبدالله افتاده
در نگاه اول شايد آنچه به ذهن افراد خطور كند به خطر افتادن حريم خصوصي شهروندان و ازدياد مزاحمت‌هاي تلفني حاصل از سيم‌كارت‌هاي بي‌صاحب باشد.
اما با نگاهي عميق‌تر، موضوع به خطر افتادن امنيت ملي كشور از طريق شبكه‌هاي تلفن همراه كه به سهولت در اختيار افراد سودجو قرار گرفته، رخ مي‌نمايد.
اگرچه اين موضوع تاكنون صريحا مطرح نشده، اما شنيده‌ها حاكي از اين است كه مسوولان امنيتي كشور به شدت به حل اين مشكل مي‌انديشند.
از سوي ديگر، ثبت نشدن مشخصات كاربران در شبكه‌هاي تلفن همراه كه امكان جابه‌جايي در هر نقطه با پوشش مناسب شبكه را به افراد مي‌دهد، موجب مي‌شود كه سواستفاده‌هايي همچون دزدي، كلاهبرداري، آدم ربايي و بسياري از جرايم ديگر كه نيازمند برقراري ارتباط از طريق شبكه‌اي امن هستند، به راحتي براي سواستفاده‌كنندگان فراهم شود.
نتيجه اينكه ثبت مشخصات كاربران تلفن همراه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است تا حدي كه با ارسال چند خط توضيح از سوي مديرعامل شركت ايرانسل به رگولاتوري و خلاصه‌اي از آن به ايسنا، اين مسووليت بزرگ كه امنيت خانواده‌ها و نظام را به خطر انداخته است، از گردن اپراتور دوم ساقط نمي‌شود.
در پايان نيز سخني مي‌ماند با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در خصوص ادعاي ثبت تمامي مشخصات سيم‌كارت‌هاي بي‌صاحب اپراتور دوم كه بايد رسيدگي كند. چرا كه يكي از همين سيم‌كارت‌ها در اختيار شخص نگارنده و همچنان فعال است كه به راحتي امكان برقراري تماس به صورت دو طرفه و دريافت و ارسال پيامك بدون دريافت هيچ هشداري از سوي مجموعه ايرانسل را مي‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا