کارشناس وزارت بهداشت: اختلالات ماهواره ای به تنهایی عامل سرطان نیست

“علی گورانی” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطلب را با اشاره به این موضوع که اخیرا برخی سایت ها به اختلالات امواج ماهواره ای اشاره کردند و آن را منبع ایجاد سرطان و انواع بیماری ها از جمله سردرد و حالت تهوع معرفی کرده اند ، عنوان کرد .گورانی، افزود: …

“علی گورانی” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطلب را با اشاره به این موضوع که اخیرا برخی سایت ها به اختلالات امواج ماهواره ای اشاره کردند و آن را منبع ایجاد سرطان و انواع بیماری ها از جمله سردرد و حالت تهوع معرفی کرده اند ، عنوان کرد .
گورانی، افزود: امواج ماهواره ای و رادیویی، از تشعشعات غیر یونیزان بشمار آمده و در صورتیکه به سطح بدن انسان برخورد کند، از بین می رود.
گورانی گفت: متاسفانه برخی افراد بویژه در سایت ها ، در خصوص پارازیت ها و اختلالات ماهواره ای غلو آمیز برخورد کرده و اظهار می دارند که این اختلالات ماهواره ای سرطان زا است.
کارشناس مسوول بهداشت پرتو های مرکز سلامت محیط کرا وزارت بهداشت، اظهارداشت: واقعیت امر این است که انرژی هایی که ما از اختلالات امواج رادیویی دریافت می کنیم آن قدر نیست که موجب وحشت و دل نگرانی شود.
وی در عین حال افزود: اما این موضوع به این معنا نیست که به امواج توجه نشود و خود را بی دلیل در معرض انرژی های منتشره ناشی از امواج قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا