کسبه مراکز خريد و فروش رايانه درفکر تغيير شغل

كسبه مراكز خريد و فروش رايانه در فكر تغيير شغلبازار ديجيتال- انگار ركود حاكم بر بازار كامپيوتر قصد ندارد دست از سر بازار بردارد و تدابير و همچنين ترفندهاي فعالان بازار براي پايان بخشيدن به اين دوران تاكنون نتيجه‌اي نداشته است.چرا كه بر خلاف سال‌هاي گذشته كه دوران ركود در بازار اواسط ارديبهشت‌ماه به پايان …

كسبه مراكز خريد و فروش رايانه در فكر تغيير شغل
بازار ديجيتال- انگار ركود حاكم بر بازار كامپيوتر قصد ندارد دست از سر بازار بردارد و تدابير و همچنين ترفندهاي فعالان بازار براي پايان بخشيدن به اين دوران تاكنون نتيجه‌اي نداشته است.
چرا كه بر خلاف سال‌هاي گذشته كه دوران ركود در بازار اواسط ارديبهشت‌ماه به پايان مي‌رسيد، امسال شاهد ادامه اين روند تا اواسط خرداد ماه هستيم كه البته فعالان بازار پيش‌بيني مي‌كنند اين ركود تا اوايل تابستان ادامه يابد. به همين دليل برخي از فعالان بازار ادعا كرده‌اند در صورت ادامه اين روند، دست از فعاليت كشيده و در بخش ديگري سرمايه‌گذاري مي‌كنند. در اين رابطه گفت‌وگوي كوتاهي با اسماعيلي يكي از فروشندگان پاساژ پايتخت داشتيم كه مي‌خوانيد.
برخي از فعالان بازار ادعا كرده‌اند به درازا كشيده شدن دوران ركود در بازار كامپيوتر و همچنين افزايش ماليات‌ها باعث شده آنها تصميم بگيرند دست از فعاليت بكشند و در بخش ديگري سرمايه‌گذاري كنند. آيا اين ادعا صحت دارد؟
بله. بازار كامپيوتر روزهاي بي‌رونقي را مي‌گذراند و بسياري از كسبه طي اين مدت نه تنها سود نكرده‌اند؛ بلكه متضرر هم شده‌اند. زيرا قيمت رايانه و تجهيزات آن به شدت سير نزولي دارد و گاه شاهديم در هفته دو تا سه بار قيمت‌ها كاهش مي‌يابد. با توجه به اين موضوع كالاهاي بسياري از فروشندگان كه قبلا با قيمت بالا خريداري شده بود و به علت عدم فروش و ورود مدل‌هاي جديد با افت قيمت مواجه شده بودند، بدون متقاضي در فروشگاه‌ها انبار شد و اين موضوع باعث ضرر فروشندگان شد. در نتيجه فعالان اين حوزه تصميم گرفتند در بخش ديگري سرمايه‌گذاري كنند كه البته اين موضوع باعث مي‌شود بازار كامپيوتر محدود شده و قيمت‌ها بالا رود.
اين تغيير حوزه فعاليت تا چه حد جديت دارد؟ آيا اين ترفندي ديگر از جانب فروشندگان براي جذب مشتريان به بازار نيست؟
خير. برخي از فعالان بازار در تصميم خود جدي هستند. اگر سري به فروشگاه‌ها بزنيد متوجه مي‌شويد بسياري از فروشگاه‌ها اقدام به حراج اجناس خود كرده‌اند و در فكر سرمايه‌گذاري در بخش ديگري هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا