شركت مخابرات تا آخر خرداد بايد واگذار شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا تمامي تعهدات و اقدامات شركت مخابرات براي ارائه به سازمان خصوصي سازي و بورس انجام گرفته و مخابرات در خصوص زمان عرضه سهام تكليفي ندارد.همچنين يک مقام مسوول با بيان اينكه تعيين قيمت سهام بلوكي مخابرات و عرضه آن از وظايف سازمان خصوصي سازي است گفت: در قانون بودجه …

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا تمامي تعهدات و اقدامات شركت مخابرات براي ارائه به سازمان خصوصي سازي و بورس انجام گرفته و مخابرات در خصوص زمان عرضه سهام تكليفي ندارد.
همچنين يک مقام مسوول با بيان اينكه تعيين قيمت سهام بلوكي مخابرات و عرضه آن از وظايف سازمان خصوصي سازي است گفت: در قانون بودجه سال ۸۸ دو جدول در رابطه با خصوصي سازي پيوست شده كه نام مخابرات در جدول شماره ۲ آمده و در اين جدول واگذاري مخابرات در سه ماهه اول امسال تكليف شده است.
وي با تاكيد براينكه بودجه سال ۸۸ نيز مانند سال ۸۷ برحسب مخابرات دولتي نوشته شده است يادآور شد: تا زماني كه ۵۱درصد سهام مخابرات واگذار نشود اين شركت دولتي خواهد بود و تنها زماني كه از قوانين دولتي خارج شود تكليف درآمد و سود آن مشخص مي شود.
واگذاري بخشي از سهام شرکت مخابرات ايران در راستاي خصوصي سازي اين شرکت قراربود در ارديبهشت ماه جاري انجام پذيرد اما اين مهم صورت نپذيرفت.
تاكنون پنج درصد سهام اين شرکت از طريق در بورس واگذار شد، پنج درصد آن به کارکنان اين شرکت اختصاص يافت و ۲۰درصد نيز به عنوان سهام عدالت اختصاص يافته و ۲۰درصد ديگر سهام اين شرکت نيز در اختيار دولت باقي خواهد ماند.
دولت قصد دارد تا ۵۰درصد سهام باقي مانده شرکت مخابرات ايران را بصورت بلوكي به يک شرکت خارجي همراه با شريک ايراني آن واگذار کند.
شرکت مخابرات ايران علاوه بر در اختيار داشتن انحصار خطوط تلفن ثابت ايران، بزرگترين اپراتور تلفن همراه کشور از نظر تعداد مشترکان را نيز در اختيار دارد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا