سيمكارت هاي بي نام و نشان ايرانسل همچنان زنگ مي خورند

به گزارش خبرنگار موبنا، رئيس سازمان تنظيم مقررات در آذرماه سال ۸۷ با تاکيد براينکه ايرانسل تا پايان امسال زمان دارد که سيم کارت هاي بي نام و نشان در شبکه خود را غيرفعال کند، اعلام کرد رگولاتوري براي مقابله با کلاهبرداري ها و مزاحمت هايي که از طريق اين سيم کارت ها انجام مي …

به گزارش خبرنگار موبنا، رئيس سازمان تنظيم مقررات در آذرماه سال ۸۷ با تاکيد براينکه ايرانسل تا پايان امسال زمان دارد که سيم کارت هاي بي نام و نشان در شبکه خود را غيرفعال کند، اعلام کرد رگولاتوري براي مقابله با کلاهبرداري ها و مزاحمت هايي که از طريق اين سيم کارت ها انجام مي شود به اپراتور دوم اخطار جدي داده است.
به گفته محمود خسروي، سيم کارت هاي جديد ام تي ان- ايرانسل نبايد بدون ثبت مشخصات دارنده باشد و واگذاري و مشخصات کاربران سيم کارت هاي قبلي نيز بايد تا پايان سال معلوم شود.
به دنبال اين ضرب الاجل سازمان تنظيم مقررات، شرکت خارجي ايراني ام تي ان- ايرانسل در اولين اقدام ، ارتباط بيش از يکصد هزار مشترک خود را که مشخصاتشان به ثبت نرسيده بود قطع کرد.
به اعتقاد تحليلگران قطع ارتباط مشتركان از سوي ايرانسل كه از ۲۳ آذرماه سال ۸۷ شروع شده بود مي توانست ظرف دو ماه به بحث مزاحمت هاي سيم کارت هاي زرد پايان دهد اما اين اتفاق نيفتاد.
در حال حاضر با توجه به شمار بالاي مشترکاني که اطلاعات مالکيت قطعي آنان در شبکه ام تي ان – ايرانسل ثبت نشده ، اين اپراتور كه قرار بود در چند مرحله نسبت به قطع ارتباط مشترکان بدون ثبت سند و تعيين تکليف اين شماره ها اقدام کند گويا اقدام جدي براي اين امر انجام نداده که صداي اعتراض وزير ارتباطات هم شنيده شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه تا پايان سال گذشته به شركت ايرانسل مهلت داده شده بود كه اصلاحات هويتي را انجام دهد، تاكيد كرد: اين شركت در صورت انجام ندادن اصلاحات، قانون را اجرا نكرده و از نظر ما متخلف است.
محمد سليماني ظهر ديروز پس از مراسم افتتاح ۱۴۲ پروژه‌ شركت مخابرات خوزستان در جمع خبرنگاران گفته بود: با توجه به مراجعه و درخواست مردم در مورد اينكه هنوز سيم‌كارت‌هاي بي‌نام و نشان ايرانسل در دسترس هست، از شركت ايرانسل مي‌خواهيم مشتركان را مديريت و اينگونه سيم‌كارت‌ها را بسوزاند و حذف كند.
اگرچه براي رفع اين معضل قديمي قوانين و مقرراتي تدوين و اعمال شده اما بنظر مي رسد اين قوانين درباره مشترکان متخلف ايرانسل وجود ندارد و آنها مي توانند بدون نگراني از عواقب کاري که مي کنند ، به آزار ديگران بپردازند.
در زمان حاضر سيم کارت هاي اعتباري ارائه شده توسط اپراتور ايرانسل ، بدون الزام براي ثبت مالکيت حقيقي، در شبکه فعال است و به راحتي و با کمترين مبلغ و بدون هيچ نوع محدوديتي در بين افراد به گردش در مي آيد.
طبق آمار غير رسمي، در کشور ما افراد زير ۱۸ سال که به سن قانوني نرسيده اند ، بيشترين متقاضيان سيم کارت هاي اعتباري را تشکيل مي دهند.
كارشناسان با مقصر دانستن سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان متولي اجراي اين قوانين معتقدند كه در بحث مزاحمت هاي موبايلي خلع قانوني وجود ندارد و تنها نحوه اجراي قانون است که از جانب متولي آن ناديده گرفته مي شود به نحوي كه رگولاتوري با بي توجهي به قوانين مصوب ، دست اپراتورها را براي  انجام هر نوع تخلفي بازگذاشته است .
اپراتور خارجي ايراني ام تي ان – ايرانسل نزديک به ۱۵ ميليون مشترک دارد که حدود ۹۸ درصد اين مشترکان را دارندگان سيم کارت هاي اعتباري تشکيل مي دهند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا