تاثير سن ،جنس و شغل در احساس کاربران به تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ليوينگ وان اينديا”، محققان دانشگاه هاي “سانفرانسيسکو استيت” و “پاريس دافين”، تحقيق ياد شده را روي صدها کاربر در کشورهاي فنلاند، فرانسه، ايتاليا، ترکيه و آمريکا انجام دادند و نتايج آن  در مجله بين المللي ” Mobile Communications.” به چاپ رسيده است.نتايج اين تحقيق …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ليوينگ وان اينديا”، محققان دانشگاه هاي “سانفرانسيسکو استيت” و “پاريس دافين”، تحقيق ياد شده را روي صدها کاربر در کشورهاي فنلاند، فرانسه، ايتاليا، ترکيه و آمريکا انجام دادند و نتايج آن  در مجله بين المللي ” Mobile Communications.” به چاپ رسيده است.
نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که کاربران فرانسوي به افرادي که در هنگام راه رفتن پيام کوتاه ارسال مي کنند، توجهي ندارند، اين درحالي است که فنلاندي ها با ارسال پيام کوتاه در هنگام راه رفتن مخالفتي ندارند و کاربران ترکيه از استفاده  تلفن همراه در سر کلاس هاي درس ناراحت نمي شوند.
کاربران ايتاليايي بيش از ديگر کشورها از گم کردن تلفن همراه خود آشفته مي شوند و پس از اين کشور، اين مساله کاربران ترک و آمريکايي را بيش از ديگران ناراحت و نگران مي کند.
ايتاليايي ها همچنين از استفاده از تلفن همراه درسالن  تئاتر و مکان هاي عمومي عصباني مي شوند در حالي که استفاده از تلفن همراه در مکان هاي عمومي مانند تئاتر و سينما کاربران آمريکايي را کمتر از کاربران ديگر کشورها  ناراحت مي کند.
نتايج اين تحقيق نشان مي دهد قابليت هاي تلفن همراه مانند مکالمه، ارسال و دريافت پيام کوتاه ، گوش دادن به موسيقي و غيره همان طور که براي عده اي مفيد و ضروري است در برخي شرايط براي گروهي ديگر مزاحمت ايجاد مي کند  و غير قابل تحمل مي شود.
صداي زنگ تلفن همراه ، موسيقي در حال پخش و حتي کليد هاي گوشي در هنگام نوشتن پيام کوتاه ممکن است موجب آزار افراد ديگر شود.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا