شبكه واي‌مكس تا ۶ ماه ديگر راه‌اندازي خواهد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد سليماني در سومين همايش ملي روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي اظهار داشت: در جامعه جهاني امروز توليد اطلاعات و محتوا به يك رقابت رسيده و ملل مختلف با فرهنگ‌هاي مختلف در حال رقابت در اين حوزه مي‌باشند.وي با اشاره به اينكه بسياري از كتابخانه‌هاي كشور ديجيتالي شده گفت: بايد …

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد سليماني در سومين همايش ملي روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي اظهار داشت: در جامعه جهاني امروز توليد اطلاعات و محتوا به يك رقابت رسيده و ملل مختلف با فرهنگ‌هاي مختلف در حال رقابت در اين حوزه مي‌باشند.
وي با اشاره به اينكه بسياري از كتابخانه‌هاي كشور ديجيتالي شده گفت: بايد به دنبال يك متولي باشيم تا اطلاعاتي را كه در كتابخانه‌ها وجود دارد از اين طريق در اختيار مردم قرار دهيم تا مردم به تمام اين آمار و اطلاعات به عنوان يك منبع علمي _ فرهنگي دسترسي داشته باشند.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بيان كرد: سالانه ۸۰ هزار رساله علمي به زبان فارسي توليد مي‌شود كه به هر منظور بايد آنها را جمع‌آوري كرده و در اختيار عموم مردم قرار داد تا يك جهش در تامين اطلاعات ايجاد شود. اين مسئله باعث مي‌شود به عنوان يك سكوي پرتاب براي دانشمندان، محققين و جوانان جامعه باشند.
سليماني تصريح كرد:‌ در حال حاضر سه شبكه تلفن ثابت، همراه و ديتا وجود دارند كه هر كدام در حال حاضر به طور مستقل فعاليت مي‌كنند و تا دو سال آينده در تلاش هستيم آنها را به سمت همگرايي سوق دهيم تا در يك مقطع اقدامات خود را انجام دهند.
وي گفت: وجود پيامك تلفن ثابت اين امكان را براي مردم ايجاد مي‌كند تا تمام مطالب خود را ارسال كنند و توصيه مي‌شود اين قابليت را مورد توجه قرار دهند.
وي همچنين در مورد فعاليت تلفن همراه بيان كرد: در تمام مراكز استانها GPRS، اينترنت گوشي همراه و MMS وجود دارند همچنين روزانه ۱۲۰ ميليون پيامك در شبكه همراه جابه‌جا مي‌شود كه در سال ۸۵ چنين قابليتي براي شبكه تلفن همراه وجود نداشت.
وي تصريح كرد: بيش از ۴۵ ميليون خط تلفن همراه وجود دارد و راه‌اندازي شبكه واي مكس كه به صورت پايلوت انجام شده تا ۶ ماه ديگر احتمالا راه اندازي خواهد شد كه اين فن‌آوري جديد داراي پهناي باند قابل توجهي است.
سليماني افزود: در ارتباطات در سه سال و ۹ ماه گذشته يك جهش وجود داشت كه اين كار افتخارآميز بوده و بيش از ۷۲ درصد از روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار تحت پوشش تلفن همراه مي‌باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا