تغيير تعرفه نداريم

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت : برنامه اي براي تغيير تعرفه ها در دست اين وزارتخانه نيست .محمد سليماني در حاشيه روز جهاني مخابرات در مصاحبه اختصاصي با در پاسخ به اينکه ايا امسال تعرفه هاي وزارت ارتباطات تغيير خواهد کرد افزود: برنامه اي براي تغيير تعرفه نداريم اما نکته اي است و ان …

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت : برنامه اي براي تغيير تعرفه ها در دست اين وزارتخانه نيست .
محمد سليماني در حاشيه روز جهاني مخابرات در مصاحبه اختصاصي با در پاسخ به اينکه ايا امسال تعرفه هاي وزارت ارتباطات تغيير خواهد کرد افزود: برنامه اي براي تغيير تعرفه نداريم اما نکته اي است و ان اين که تلفن ثابت با اين تعرفه موجود روي مرز زيان دهي است.
وي با اشاره به روند خصوصي سازي شرکت مخابرات گفت : در اين شرايط در صورت جدي شدن بحث تعرفه ها ، نيازمند قانون مجلس هستيم .
سليماني در پاسخ به اينکه با توجه به شعار امسال روز جهاني مخابرات که (مراقبت ازکودکان درمحيط اينترنت ) است ، توصيه شما به والدين چيست و ايا وزارت ارتباطات در اين خصوص برنامه اي دارد اظهار داشت : در حال حاضر فناوري اطلاعات در همه خانه ها وجود دارد و دسترسي به اينترنت هم در همه خانه ها امکان پذير و از طرفي امکانات و ابزاري که بتواند از کودکان مراقبت کند نيز در اختيار است .
وزير ارتباطات با بيان اينکه شرکت فناوري اطلاعات بعضي از اين ابزارها را نيز روي سايتهاي خودش گذاشته است گفت : مجدانه و خاضعانه از همه پدر و مادرها مي خواهم فرزندان خود را در مواجه با اينترنت در دورن خانه و در اجتماع مراقبت کنند واگاهي بدهند .
سليماني با بيان اينکه مديران مدارس به ويژه کودکستانها و دبستانها نيز بايد مراقب باشند افزود: لزومي ندارد که دائم مانع فرزندانمان شويم با اموزش و در اختيار قرار دادن امکانات مثبت که الان فراوان وجود دارد مي توان کودکان را از خطرات اينترنت مصون داشت .
وي گفت : مديران شبکه هاي ارتباطي نيز اين حساسيت را خوب درک مي کنند و تمام تلاش و توجه شان اين است که اطلاعات سالم در اختيار مردم و خانواده ها قرار گيرد .
سليماني در ادامه درباره اينکه شرکت اتصالات امارات در اخرين اظهار نظر گفته است در بازار ايران بدون شريک ايراني ادامه کار مي دهيم افزود: من اين مطلب را نشينده ام .
وي با بيان اينکه در مزايده قوانين و مقرراتي حاکم است که بايد به انها عمل شود گفت : فقط عمل نکردن اين شرکت به تعهداتش منجر به کنار گذاشتن ان شد نه چيز ديگري ، اين شرکت اگر به تعهداتش به موقع عمل مي کرد ، استقبال مي کرديم .
وزير ارتباطات افزود:شرکت اتصالات به تعهدات خود در زمان مشخص عمل نکرد و فرصت را از دست داد .
سليماني در ادامه درباره مشکلات ارسال پيامک و انتن دهي تلفن همراه گفت : امار ، ارقام و اندازه گيري ها نشان مي دهد نسبت به دو سال قبل کيفيت انتن دهي بهبود يافته است.
وي افزود: در سطح تهران اندازه گيري به صورت مستمر در حال اجراست و منحني کشيده مي شود و کنترل ها صورت مي گيرد.
سليماني گفت : بسياري از نقاط کور که در تهران در دو سال پيش وجود داشت الان وجود ندارد اما اپراتورها به نقطه مطلوب که نظر ما و خواست مردم است هنوز نرسيده اند.
وي به خبرنگاران پيشنهاد داد تا از حوزه بهينه سازي تلفن همراه بازديد و گزارش تهيه کنند.
وزير ارتباطات در ادامه درباره اينکه ايا برنامه اي براي افزايش ظرفيت حروف فارسي در ارسال پيامک نداريد تا هزينه ارسال پيامک ها کاهش يابد گفت : بايد مقايسه اي صحبت شود؛ قبلا با همين وضعيت ( حداکثر ۶۰ حرف براي يک پيامک ) قيمت پيامک فارسي ۱۴۰ ريال درحالي که الان ۸۹ ريال است.
سليماني با بيان اينکه مردم از ارسال پيامک با حروف فارسي استقبال کرده اند افزود: هم اکنون ۸۰ درصد پيامک ها به زبان فارسي است درحاليکه در گذشته عکس اين بوده است.
وي گفت : اين نشان دهنده انگيزه مردم براي صيانت از زبان و ادبيات فارسي است و اين جاي تقدير و تشکر دارد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا