تغيير تعرفه نداريم

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت : برنامه اي براي تغيير تعرفه ها در دست اين وزارتخانه نيست .
محمد سليماني در حاشيه روز جهاني مخابرات در مصاحبه اختصاصي با در پاسخ به اينکه ايا امسال تعرفه هاي وزارت ارتباطات تغيير خواهد کرد افزود: برنامه اي براي تغيير تعرفه نداريم اما نکته اي است و ان اين که تلفن ثابت با اين تعرفه موجود روي مرز زيان دهي است.
وي با اشاره به روند خصوصي سازي شرکت مخابرات گفت : در اين شرايط در صورت جدي شدن بحث تعرفه ها ، نيازمند قانون مجلس هستيم .
سليماني در پاسخ به اينکه با توجه به شعار امسال روز جهاني مخابرات که (مراقبت ازکودکان درمحيط اينترنت ) است ، توصيه شما به والدين چيست و ايا وزارت ارتباطات در اين خصوص برنامه اي دارد اظهار داشت : در حال حاضر فناوري اطلاعات در همه خانه ها وجود دارد و دسترسي به اينترنت هم در همه خانه ها امکان پذير و از طرفي امکانات و ابزاري که بتواند از کودکان مراقبت کند نيز در اختيار است .
وزير ارتباطات با بيان اينکه شرکت فناوري اطلاعات بعضي از اين ابزارها را نيز روي سايتهاي خودش گذاشته است گفت : مجدانه و خاضعانه از همه پدر و مادرها مي خواهم فرزندان خود را در مواجه با اينترنت در دورن خانه و در اجتماع مراقبت کنند واگاهي بدهند .
سليماني با بيان اينکه مديران مدارس به ويژه کودکستانها و دبستانها نيز بايد مراقب باشند افزود: لزومي ندارد که دائم مانع فرزندانمان شويم با اموزش و در اختيار قرار دادن امکانات مثبت که الان فراوان وجود دارد مي توان کودکان را از خطرات اينترنت مصون داشت .
وي گفت : مديران شبکه هاي ارتباطي نيز اين حساسيت را خوب درک مي کنند و تمام تلاش و توجه شان اين است که اطلاعات سالم در اختيار مردم و خانواده ها قرار گيرد .
سليماني در ادامه درباره اينکه شرکت اتصالات امارات در اخرين اظهار نظر گفته است در بازار ايران بدون شريک ايراني ادامه کار مي دهيم افزود: من اين مطلب را نشينده ام .
وي با بيان اينکه در مزايده قوانين و مقرراتي حاکم است که بايد به انها عمل شود گفت : فقط عمل نکردن اين شرکت به تعهداتش منجر به کنار گذاشتن ان شد نه چيز ديگري ، اين شرکت اگر به تعهداتش به موقع عمل مي کرد ، استقبال مي کرديم .
وزير ارتباطات افزود:شرکت اتصالات به تعهدات خود در زمان مشخص عمل نکرد و فرصت را از دست داد .
سليماني در ادامه درباره مشکلات ارسال پيامک و انتن دهي تلفن همراه گفت : امار ، ارقام و اندازه گيري ها نشان مي دهد نسبت به دو سال قبل کيفيت انتن دهي بهبود يافته است.
وي افزود: در سطح تهران اندازه گيري به صورت مستمر در حال اجراست و منحني کشيده مي شود و کنترل ها صورت مي گيرد.
سليماني گفت : بسياري از نقاط کور که در تهران در دو سال پيش وجود داشت الان وجود ندارد اما اپراتورها به نقطه مطلوب که نظر ما و خواست مردم است هنوز نرسيده اند.
وي به خبرنگاران پيشنهاد داد تا از حوزه بهينه سازي تلفن همراه بازديد و گزارش تهيه کنند.
وزير ارتباطات در ادامه درباره اينکه ايا برنامه اي براي افزايش ظرفيت حروف فارسي در ارسال پيامک نداريد تا هزينه ارسال پيامک ها کاهش يابد گفت : بايد مقايسه اي صحبت شود؛ قبلا با همين وضعيت ( حداکثر ۶۰ حرف براي يک پيامک ) قيمت پيامک فارسي ۱۴۰ ريال درحالي که الان ۸۹ ريال است.
سليماني با بيان اينکه مردم از ارسال پيامک با حروف فارسي استقبال کرده اند افزود: هم اکنون ۸۰ درصد پيامک ها به زبان فارسي است درحاليکه در گذشته عکس اين بوده است.
وي گفت : اين نشان دهنده انگيزه مردم براي صيانت از زبان و ادبيات فارسي است و اين جاي تقدير و تشکر دارد .

خروج از نسخه موبایل