ترموسایت ؛ چشم ۲۲۰۰ متری تک تیراندازان! (+فیلم و عکس)

دوربین ترموسایت هیس-اچ دی به تک تیرانداز اجازه می دهد گلوله های شلیک شده را حتی در روشنایی روز به طور موثر تا فواصل دور مشاهده کند.

پیمانکار دفاعی تلیداین فلیر (Teledyne FLIR) به تازگی از یک دوربین تک تیرانداز حرارتی جدید رونمایی کرد. این دوربین به تک تیرانداز اجازه می دهد تا گلوله شلیک شده را در روز یا شب در مسافت هایی تا ۲۲۰۰ متر نیز مشاهده کند.

ترموسایت هیس-اچ دی (ThermoSight HISS-HD) به تک تیراندازان و تیربارچی ها اجازه می دهد در فاصله دور با اهداف درگیر شوند و در عین حال دیده نشوند.

ترموسایت هیس-اچ دی؛ حذف نیاز به گلوله های رسام

تک تیرانداز یکی از ماهرترین افراد در نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی است. این افراد که به طور معمول از مکان های پنهان و استتار شده فعالیت خود را انجام می دهند، نیازمند شناسایی، قفل کردن و نابودی اهداف از فواصل دور هستند. این کار ترجیحا باید با نخستین شلیک صورت بگیرد.

مشکل این است که تک تیراندازی بسیار فراتر از روزهایی که تنها به چشمانی تیزبین و دستانی ثابت نیاز بود، تکامل یافته است. امروزه، تک تیراندازان از سلاح ها و گلوله های تخصصی، دوربین های پیچیده، و پردازنده های کامپیوتری استفاده می کنند که انواع متغیرها مانند باد، فشار هوا، سرعت دهانه سلاح، سقوط شلیک و موارد دیگر را کنترل می کنند.

ترموسایت ؛ چشم 2200 متری تک تیراندازان! (+فیلم و عکس)

با همه این موارد، تک تیراندازان و تیربارچی ها همچنان در برخی مواقع نیازمند استفاده از یک ابزار قدیمی و قابل اعتماد، یعنی گلوله رسام هستند. شاید در فیلم های جنگی با صحنه های جنگ شبانه، گلوله هایی را دیده باشید که همانند لیزر آسمان را روشن می کنند. اینها گلوله های رسام هستند. این گلوله ها دارای خرج آتش زا هستند که با یک گلوله معمولی ادغام شده و تک تیراندازان و تیربارچی ها از آنها به عنوان گزینه ای برای اندازه گیری محل فرود گلوله ها استفاده می کنند.

گلوله های رسام وظیفه خود را به درستی انجام می دهند، اما امکان لو رفتن محل تیرانداز برای نیروهای دشمن نیز فراهم می شود. این می تواند تیرانداز را در معرض خطر قرار دهد.

ترموسایت ؛ چشم 2200 متری تک تیراندازان! (+فیلم و عکس)

ترموسایت هیس-اچ دی؛ دوربینی فوق العاده برای تک تیراندازان

دوربین ترموسایت هیس-اچ دی به تک تیرانداز اجازه می دهد گلوله های شلیک شده را حتی در روشنایی روز به طور موثر تا فواصل دور مشاهده کند. این کار با استفاده از یک حسگر تصویربرداری با یک سرماساز (کرای کولر) انجام می شود. دماهای سرد موجب کاهش نویز حرارتی و افزایش وضوح می شود. نتیجه این است که با کمک پردازنده های پیشرفته، تک تیرانداز می تواند به طور مستقیم رد حرارتی گلوله در حال پرواز را مشاهده کند.

به گفته شرکت تلیداین فلیر، این نخستین سامانه با چنین قابلیتی نیست، اما اولین در این زمینه است که می تواند این کار را با وضوح بسیار بالا در بردی چنین طولانی انجام دهد. با وزن ۲.۱ کیلوگرم، ترموسایت هیس-اچ دی می تواند به راحتی روی هر پایه ریل پیکاتینی استاندارد میل-اس تی دی-۱۹۱۳ نصب شود و امکان جفت شدن با برخی از دوربین ها و سامانه های تسلیحاتی دیگر را دارد.  

ترموسایت ؛ چشم 2200 متری تک تیراندازان! (+فیلم و عکس)

این دوربین جدید ضد آب با فوکوس خودکار برای تک تیراندازان، تیربارچی ها، و همچنین سربازانی که ماموریت های شناسایی، حفاظت نیرو، نظارت و دیده بانی خط مقدم انجام می دهند، طراحی شده است. ترموسایت هیس-اچ دی دارای آویز کنترل از راه دور است و می توان آن را برای مشاهده از راه دور و ضبط ویدیو تنظیم کرد.

به گفته راب تارانتینو، معاون راهبرد نظارت و توسعه در تلیداین فلیر دیفنس، ترموسایت هیس-اچ دی جدید انتخاب بی نظیری برای تیراندازان دقیق است که به دنبال یک دوربین حرارتی همه کاره و سبک وزن برای افزایش برد و دقت خود هستند. این ابزاری برتر است که به تیراندازان امکان شناسایی و درگیری با اهداف در هر مکان و هر محیطی را می دهد.

ترموسایت ؛ چشم 2200 متری تک تیراندازان! (+فیلم و عکس)

منبع
مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا