تحقق دولت هوشمند با اجرای پروژه FTTC در شیراز

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از مشارکت شرکت شاتل و شهرداری شیراز جهت اجرای پروژه FTTC در کلان شهر شیراز خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان،در جلسه ای که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس برگزار شد، گفت: اجرای پروژه (FTTC) (Fiber To The Cabinet)، برای تحقق اهداف دولت الکترونیک اهمیت ویژه ای دارد و امیدوارم توافقات لازم برای اجرای این پروژه در شیراز حاصل شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهری بویژه در کلان‌شهرهای کشور است، گفت: اجرای این پروژه موجب ارائه سرویس با کیفیت و محتوای مفید بر بستر شبکه ملی اطلاعات می شود و در این خصوص حمایت خود را از اجرای بسته سرمایه‌گذاری که موجب فراهم شدن بستر اینترنت اشیا و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در استان شود اعلام کرد.

در ادامه این جلسه حسن شانه‌ساز زاده رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل نیز گفت: گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل در گام نخست اقدام به راه اندازی این پروژه به عنوان پایلوت کشوری در شهر دزفول کرده است و مصمم به اجرا و توسعه پروژه FTTC در کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک سوم از خطوط تلفن کاربران کشور، کشش ارائه اینترنت با سرعت بیش از دو مگابیت بر ثانیه را ندارند به همین دلیل تنها راه خروج از این شرایط ایجاد زیرساخت ارتباطی بر بستر فیبرنوری و کابل مسی و به عبارتی FTTC است.

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل همچنین نتایج اجرای این پروژه را توسعه شبکه دولت الکترونیک، افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات و ایجاد بستری مناسب برای سامان دهی دکل های شهری عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون خدمات شهری و امور اجرایی شهرداری شیراز، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر شیراز، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رییس هیئت مدیره گروه شرکت های شاتل برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا