متفاوت ترین ساعت جهان که ترکیبی از معماری و فیزیک است! (+فیلم و عکس)

هر چرخش ۴۵ درجه ای در جهت عقربه های ساعت می تواند ۷۲ دقیقه نیرو را مستقیم به برل (Barrel) ساعت برساند. پس از ۱۰ چرخش کامل، اچ ام۱۱ آرکیتکت بیشینه نیروی کارکرد مستقل خود برابر با ۹۶ ساعت را در اختیار خواهد داشت.

موبنا – شرکت سوئیسی ام بی اند اف (MB&F) به تازگی ساعت مچی هورولوجیکال مِشین نامبر۱۱ آرکیتک (Horological Machine No11 Architect) یا به اختصار اچ ام۱۱ آرکیتکت (HM11 Architrct) را معرفی کرده است. این شرکت که به واسطه ساعت های مچی متمایز خود شناخته شده است، این بار نیز محصولی جالب توجه را معرفی کرده که چهار اتاق مجزا دارد.

 

 

یک معمار معروف سوئیسی به نام لو کوربوزیه زمانی گفت: “خانه، ماشینی برای زندگی است.” در تلاش برای ترکیب ساعت سازی و معماری در یک ساعت مچی، شرکت ام بی اند اف ساعت مچی اچ ام۱۱ آرکیتکت را معرفی کرده که ادای احترامی به معماری تجربی و با الهام از نقل قول لوکوربوزیه شکل گرفته است. این ساعت مچی دارای چهار بخش مجزا است که هر یک هدف مشخصی دارند.

همه چیز از سال ۲۰۱۸ و با طرح های اولیه اریک ژیرو، فردی که پیشینه معماری وی در شکل گیری اچ ام۱۱ آرکیتکت نقشی اساسی داشته است، آغاز شد. اکنون این ساعت مچی برای فروش آماده شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا