روش دایورت و لغو دایورت خط همراه اول

اگر تمایل دارید که تماس‌های همراه اول شما به شماره دیگری منتقل شوند این مقاله را بخوانید.

موبنا – امکان انتقال تماس یا دایورت کردن برای کسانی که مشغله زیادی دارند و نمی‌خواهند هیچ‌وقت تماس‌های خود را به دلایل مختلف از دست بدهند خیلی مهم است. ممکن است در شرایطی باشید که نتوانید تلفن همراه خود را جواب دهید یا شماره همراهتان اشغال باشد یا دردسترس نباشید و به این دلیل تماس‌های مهم را از دست بدهید. اما اگر امکان انتقال مکالمه یا همان دایورت کردن را فعال کرده‌ باشید در این موقعیت‌ها دچار مشکل نمی‌شوید. البته دایورت کردن، پیام‌های شماره را منتقل نمی‌کند و فقط تماس‌هایتان به شماره‌ای که انتخاب کرده‌اید منتقل می‌شود.

کد دایورت همراه اول

این مقاله درباره دایورت شماره همراه اول روی شماره دیگر است. فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه همراه اول یا دایورت کردن به سادگی با یک کد دستوری امکان‌پذیر است. ابتدا وارد صفحه شماره‌گیر موبایل خود شوید و کد دستوری # ۲۴۲۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید. سپس باید شماره ۱ را ارسال کنید تا سرویس انتقال مکالمه برایتان فعال شود. فعال‌سازی انتقال مکالمه از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. سپس باید شماره مقصد را مشخص کنید. برای این کار کد دستوری #شماره مقصد*۲۱* را شماره‌گیری کنید.

شما همچنین می‌توانید وارد تنظیمات گوشی خود شده و در تنظیمات تماس، گزینه انتقال تماس را انتخاب کرده و شماره مورد نظر را وارد کنید. برای دایورت کردن از طریق تنظیمات گوشی، در صفحه‌ی شماره‌گیری تلفن همراه خود، گزینه‌ی سه‌نقطه را در بالا انتخاب کنید تا وارد قسمت settings شوید. در اینجا یا گزینه‌ی Supplementary services را مشاهده می‌کنید یا در گوشی‌های قدیمی‌تر وارد More Settings می‌شوید و در آنجا گزینه‌ی Call forwarding را انتخاب می‌کنید.

با این انتخاب چند گزینه به شما نمایش داده می‌شود که برای هر کدام می‌توانید یک شماره تماس برای دایورت شدن پیشنهاد کنید:

Always forward (همیشه دایورت شود)

Forward when busy (هنگام مشغول بودن خط دایورت شود)

Forward when unanswered (در صورت پاسخ ندادن دایورت شود)

Forward when un reachable (در صورت دردسترس نبودن دایورت شود)

با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها و وارد کردن شماره تماس مورد نظرتان، تماستان به آن شماره منتقل می‌شود.

در صورتی که گوشی موبایل خود را عوض کنید، تنظیمات دایورتی به گوشی جدید منتقل می‌شود و نیاز به فعال‌سازی مجدد نیست.

نحوه لغو دایورت

غیرفعال کردن سرویس انتقال مکالمه یا لغو دایورت هم با چند روش به سادگی امکان‌پذیر است. اگر همان کد دستوری فعال‌سازی یعنی# ۲۴۲۲*۱۰* را شماره گیری کنید، در صورت فعال بودن سرویس، از شما می‌خواهد که برای غیرفعال‌سازی گزینه ۲ را ارسال کنید. سپس فرایند غیرفعال‌سازی با پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

راه دیگر کد دستوری #۰۰۲## و یا لغو کردن دایورت از طریق تنظیمات گوشی است. به روشی که برایتان توضیح دادیم وارد تنظیمات گوشی خود شده و دایورت را لغو کنید.
هزینه دایورت کردن چقدر است؟

هزینه دایورت را خط انتقال‌دهنده پرداخت می‌کند و برابر با یک تماس معمولی است؛ یعنی برای خطوط دائمی ۵۹۹ ریال و خطوط اعتباری ۸۹۹ ریال است. درصورت تماس مشترک A با مشترک B و دایورت مشترک B به مشترک C ، هزینه تماس مشترک A به B برای مشترک A و هزینه تماس مشترک B به مشترک C ، برای مشترک B است.

اگر متوجه شدید که شماره‌ای بدون اطلاع شما تماس‌های خود را روی شماره شما دایورت کرده است و آن شماره همراه اول است برای پیگیری با سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید و مشکل را با کارشناس در میان بگذارید.

اگر شماره‌ای را که تماس‌های خود را روی آن دایورت کرده‌اید فراموش کردید با شماره‌گیری کد دستوری#۲۱# * می‌توانید آن شماره را به دست آورید.

هنگام غیرفعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه ممکن است با پیغام خطا مواجه شوید. این به معنای آن است که سرویس‌هایی وابسته به انتقال مکالمه برای شما فعال هستند. مثلاً سرویس‌های تماس‌بان و پیغامگیر صوتی به سرویس انتقال مکالمه وابسته هستند و اگر روی خط فعال باشند غیرفعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه انجام نخواهد شد و پیغام «سرویس موردنظر به سرویس دیگری وابسته است و امکان غیرفعال‌سازی وجود ندارد» را مشاهده می‌کنید.

پس ابتدا باید آن سرویس‌ها را غیرفعال کنید تا سرویس انتقال مکالمه هم برای شما غیرفعال شود.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا