اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ این سوال بسیاری از خانم ها است و برای یافتن آن تلاش هایی می کنند؛ از این رو در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را درباره این موضوع در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل متعددی از جمله: عسر و حرج، ناتوانی در پرداخت نفقه، غیبت شوهر بیش از ۴ سال و … سبب درخواست طلاق از طرف زن می شود که این موارد در قانون مدنی ثبت شده اند. در صورتی که شما هم قصد طلاق را دارید و به دنبال بهترین وکیل در اراک می گردید؛ می توانید به سایت های وکیل چی (vakilchi.com)، آکادمیکoup و myselfintroduction … مراجعه کنید و وکیل موردنظر را بیابید.

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق وکیلی است که در زمینه طلاق و امور خانواده فعالیت می کند. این وکلا به موکلان خود در زمینه هایی مانند گرفتن طلاق، تقسیم اموال، حضانت و نگهداری فرزندان و سایر امور خانوادگی کمک می کنند. برای انتخاب وکیل طلاق بهتر است به تجربه، دانش و تخصص وی توجه نمایید. نکته حائز اهمیت در انتخاب وکیل طلاق این است که وکیل شما باید دارای مجوزهای لازم از کانون وکلا باشد. انتخاب وکیل برای حل مشکلات خانوادگی به دلیل پیچیدگی و حساسیت پرونده بسیار مهم است و به شما این اطمینان را می دهد که به نحو احسن پرونده تان را پیش می برد.

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

بله در صورت وجود دلایل مشروع زوجه می تواند تقاضای طلاق کند و در این صورت برای او مهریه تعیین می شود. مهریه از حقوق قانونی زنان محسوب می شود و میزان آن با توجه به سلایق، تصمیم و شرایط خاص هر زوج متفاوت می باشد. اما باید توجه داشت که در مواردی ممکن است قضات برای تعیین مهریه به دلایلی مختلفی اعم از: رفتار زوجین و شرایط اقتصادی خانواده زوج توجه کنند.

نوشته های مشابه

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

 

انواع وظایف وکیل طلاق

به طور کلی وکیلی که اقدامات طلاق را بر عهده می گیرد؛ ۷ وظیفه کلی دارد که عبارتند از:

  • مشاوره: وکلای طلاق باید موکل خود را نسبت به حقوق و تکالیف خود در این زمینه مشاوره و راهنمایی دهند.
  • تنظیم قرارداد: وکیل طلاق باید قرارداد طلاق را برای موکل خود تهیه و در صورت لزوم با طرف مقابل مذاکره کند.
  • تقسیم اموال: وکیل طلاق باید در مورد تقسیم اموال و مالکیت مشترک در هنگام طلاق به موکلان خود کمک کند.
  • حفظ حریم خصوصی: وکیل طلاق باید از حریم خصوصی موکلین خود محافظت کند و اطلاعات شخصی آن ها را محرمانه نگه دارد.
  • حضانت فرزندان: وکیل طلاق پس از طلاق باید موکل خود را در امور حضانت و نفقه یاری رساند و در صورت لزوم در دادگاه به عنوان وکیل اقدام کند.
  • دفاع در دادگاه: وکلای طلاق باید وکالت موکل خود را در دادگاه داشته باشند و در صورت لزوم در امور حقوقی مربوط به طلاق به آن ها کمک کنند.
  • حل اختلاف: در صورت بروز اختلاف بین طرفین، وکیل طلاق باید آن را حل و فصل کند و بدون مراجعه به دادگاه، آن ها را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند.

طلاق و نکات مرتبط با آن

۱- تصمیم گیری درست: طلاق یک تصمیم جدی و مهم است که باید با دقت و پس از بررسی های دقیق اتخاذ شود. قبل از تصمیم گیری، باید بررسی کنید که آیا رابطه شما می تواند درست شود یا خیر.

۲- مشاوره با وکیل: برای گرفتن طلاق مراجعه به وکیل ترجیح داده می شود. وکیل طلاق مسئولیتی در قبال تصمیمات موکل خود ندارد و فقط او را در این زمینه مشاوره و راهنمایی می کند.

۳- هدف را مشخص کنید: شما باید هدف طلاق خود را مشخص کنید. آیا می خواهید مجرد باشید یا می خواهید دوباره ازدواج کنید؟ شما باید به دقت در مورد آنچه می خواهید فکر کنید.

۴- در مورد مسائل حساس توافق کنید: اگر شما و همسرتان قصد طلاق دارید، باید در مورد مسائل حساسی مانند تقسیم اموال، حضانت فرزندان و زندگی پس از طلاق به توافق برسید.

۵- حضور در دادگاه: برای صدور حکم طلاق باید در دادگاه حاضر شوید. در اینجا باید به دقت به صحبت های وکیل خود گوش دهید و به سخنان او توجه کنید.

۶- پرداخت هزینه دادرسی: برای اخذ طلاق باید هزینه دادرسی را بپردازید. این هزینه ها شامل هزینه های وکالت، هزینه های دادگاه و هزینه های تقسیم اموال می باشد.

۷- تعداد جلسات: در نظر گرفتن تعداد جلسات لازم برای اخذ طلاق الزامی است. این جلسات شامل جلسات مشاوره با وکلا، جلسات دادگاه و جلسات حل و فصل می باشد.

۸- مراقب خود باشید: طلاق می تواند باعث استرس و اضطراب شود. برای این که به خودتان صدمه نزنید، باید مراقب خود باشید و در صورت لزوم از یک روانشناس کمک بگیرید.

طلاق و نکات مرتبط با آن

کلام آخر

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، کمال تشکر را داریم. در این مقاله ما سعی کردیم اطلاعاتی درباره سوال اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ ارائه دهیم تا با مراجعه به این مقاله بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، پیشنهاد می کنیم به مجله وکیل چی (vakilchi.com) مراجعه کنید و پاسخ سوالات خویش را پیدا کنید. همچنین اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی داشتید؛ می توانید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا