داستان زندگی ستاره زنان فوتبال اسپانیا در ۱۹ سالگی

ستاره تیم زنان اسپانیا در ۱۹ سالگی به اوج افتخارات رسیده است ولی زندگی برای او آسان نبوده است.

موبنا- به نقل از الموندو، تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در یک بازی با پایانی هیجان انگیز با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست داد و قهرمان جام جهانی زنان ۲۰۲۳ به میزبانی استرالیا و نیوزلند شد. یکی از چهره‌های برتر اسپانیایی‌ها سالما پارالوئلو بود.

این بازیکن ۱۹ ساله، داستان جالبی دارد. او در دوومیدانی جوانان رکوردشکنی کرد و در ادامه به فوتبال روی آورد و به عنوان بازیکن فوتبال در رده‌های سنی پایین قهرمان شد و پس از یک آسیب دیدگی جدی شدید، حالا با لاروخا (لقب تیم ملی فوتبال اسپانیا) تاریخ ساز شد.

ستاره دو و میدانی که فوتبال را انتخاب کرد

داستان زندگی ستاره زنان فوتبال اسپانیا در ۱۹ سالگی

سلما پارالوئلو پدری اسپانیایی و مادری اهل گینه استوایی دارد و متولد اسپانیا است. او ورزش را در باشگاه اتلتیسمو سن خوزه در زادگاهش آغاز کرد. او در دوی ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر با مانع و امدادی رقابت کرد. در سال ۲۰۱۹، در ۱۶ سالگی، او شروع به تثبیت خود به عنوان یک ستاره بزرگ دوومیدانی در کشورش کرد و به دو مدال طلا (در ۴۰۰ متر با مانع و امدادی مختلط) در جشنواره المپیک جوانان اروپا دست یافت.

نوشته های مشابه

دونده‌ای که قهرمان جام جهانی زیر ۱۷ سال شد

داستان زندگی ستاره زنان فوتبال اسپانیا در ۱۹ سالگی

 

سلما پارالوئلو  تصمیم گرفت وارد یک رشته جدید شود و فوتبال را انتخاب کرد. او قهرمان مسابقات قهرمانی زنان اروپا در ماه می شد. در واقع لاروخا برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان جام جهانی زیر ۱۷ سال در اروگوئه شد. سلما بعد از این موفقیت راهی ویارئال شد. او پس از یک فصل عالی با ویارئال، در اواسط سال ۲۰۲۲ جهش بزرگی را در دوران حرفه‌ای خود انجام داد و به بارسلونا پیوست. او در ادامه برای بازی در جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۲ کاستاریکا به اردوی تیم ملی زنان اسپانیا دعوت شد. سلما بار دیگر  جام قهرمانی را لمس کرد.

یک آسیب جدی و انتخاب دشوار

توقف به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که سلما پارالوئلو مانند همه ورزشکاران جهان امکان رقابت نداشته باشد. با بازگشت به فوتبال، یکی از سخت‌ترین آسیب‌ها را متحمل شد.  رباط صلیبی او در ادامه پاره شد.  هنگامی که بهبود یافت، یکی از سخت‌ترین تصمیم ها را گرفت: او از دوومیدانی برای همیشه کناره گیری کرد و خود را صرفاً وقف فوتبال کرد.

سالما هنوز ۱۹ سالش هم نشده است که اکنون قهرمان جام جهانی زنان ۲۰۲۳ می‌شود. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند از روی نیمکت به میدان رفت و با زدن گل در وقت‌های اضافه لاروخا را به نیمه نهایی رساند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا