عباس عبدی: توطئه‌ای برای فراری دادن پزشکان و مهاجرت آنان در جریان است

برای فهم ماجرا کافی است به برخی تجویزهای عجیب که توسط روحانیت مدعی طب اسلامی و نیز برخی افراد دیگر در فضای مجازی مطرح شده توجه کنیم. ادعاهایی که دخالت در امر پزشکی و سلامت مردم و جرم مسلم است.

موبنا-عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «شبه علم علیه علم» در روزنامه اعتماد نوشت: باورکردنی نیست که عده‌ای متقلب و فریبکار به جان سلامتی و بهداشت مردم بیفتند و تحت عناوین پرطمطراق و پوچ مثل طب سنتی و اسلامی و ایرانی در فضای مجازی جولان دهند یا مردم را گمراه یا سرکیسه کنند یا هر دو. جالب اینکه همه اینها خلاف بدیهیات حقوقی و مستوجب مجازات است، ولی دریغ از وجود یک دادسرای حساس نسبت به امور پزشکی و بهداشتی تا به حساب این جماعت برسد. البته دادسرای نظام پزشکی هست ولی صرفا می‌تواند به شکایاتی که از پزشکان می‌شود، رسیدگی کنند و با توجه به پزشک نبودن این شیادان اختیارات انتظامی نظام پزشکی برای مواجهه با آنها کافی نیست. در واقع دادسراهای عادی باید سراغ این مجرمین بروند.

تاسف‌بارتر اینکه برخی رسانه‌های رسمی نیز مستقیم یا غیرمستقیم از این جریان حمایت می‌کنند و مقامات وزارت بهداشت و درمان نیز به جای دفاع از حریم علم و مخالفت با این متقلبان یا سکوت کرده یا به شکل دیگری با برخی از مطالبات آنان همراهی می‌کنند. آخرین نمونه این است که ظاهرا ‌تعرفه انداختن هر زالو ۸۰ هزار تومان، ۱۰ زالو در یک جلسه ۸۰۰ هزار تومان که سوای ٢٠٠هزار تومان ویزیت است. در مقابل تعرفه پزشک عمومی ١٢٠ هزار تومان معادل یک ونیم زالو! تعیین شده است. برای فهم ماجرا کافی است به برخی تجویزهای عجیب که توسط روحانیت مدعی طب اسلامی و نیز برخی افراد دیگر در فضای مجازی مطرح شده توجه کنیم. ادعاهایی که دخالت در امر پزشکی و سلامت مردم و جرم مسلم است.

– استفراغ عمدی روزانه یک‌بار برای پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها در قفسه سینه

– مالیدن آب پیاز رنده شده یا آبغوره و حنا به کف پا برای پایین آوردن تب

– مصرف گوشت گوساله برای بند آمدن خونریزی

– چکاندن عرق کاسنی و عسل در چشم برای بهبود بینایی و بی‌نیازی از عینک

– گرفتن ناخن و قرار دادن خرده‌های ناخن روی محل درد برای درمان درد سیاتیک

– دعوت به امتناع از واکسیناسیون به منظور پیشگیری از خطر همجنسگرایی!

– استفاده از گلاب به جای عطر به منظور دور کردن اجنه و جذب ملائک

– درمان اسهال شدید با مصرف داروی امام رضا(ع)

– لیس زدن و ریختن بزاق روی زخم برای التیام زخم

– نگه‌داشتن دعا برای چشم زخم، چون این طب معتقد است که بیماری‌های خونی از چشم زخم منشا می‌گیرند

– کاشت دندان گوسفند یا انسان مرده به ‌جای دندان خراب

– درمان لکه‌بینی با نشستن روی آجر داغ

– استفاده از روغن دنبلان حرارت داده شده برای رفع مشکلات ریزش مو

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا