با این ۱۰ روش پزشکان در مسافرت مریض نمی شوند!

هنگامی که مسافران از تعطیلات به خانه باز می‌گردند معمولا سوغاتی‌های جالب، خاطرات شیرین و چشم انداز گسترده‌ای از جهان به همراه دارند. با این وجود، گاهی اوقات آنان با سرماخوردگی وحشتناک، مشکلات گوارشی یا سایر مشکلات مرتبط با سلامتی به خانه می‌روند.

موبنا-در ادامه به کار‌هایی که پزشکان همواره در طول سفر انجام می‌دهند تا بیمار نشوند خواهیم پرداخت:

۱-استفاده از ماسک بر روی صورت در فرودگاه و هواپیما

اگرچه بیماری کووید دیگر در ابعاد گذشته وجود ندارد، اما باید جانب احتیاط را رعایت کرد و در هواپیما و فرودگاه از ماسک استفاده نمود. استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ اهمیت دارد. حداقل چندین ماسک همراه داشته باشید تا در صورت کثیف یا خراب شدن یکی از ماسک دیگری استفاده کنید. ماسک‌های باکیفیت مانند N۹۵ بهترین گزینه برای کاهش انتقال میکروب در محیط‌های شلوغ هستند.

۲-شستن و ضد عفونی کردن مکرر دست‌ها

پزشکان علاوه بر شستن دست‌ها همواره یک ضد عفونی کننده دست حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها را همراه خود دارند. بسیاری از خطوط هوایی هنگام سوار شدن به هواپیما دستمال‌های ضد عفونی کننده حاوی الکل در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. پزشکان از این دستمال‌ها برای تمیز کردن صندلی، پشتی سر، تکیه گاه بازو، میز سینی و اساسا هر آن چه ممکن است هنگام نشستن روی صندلی لمس کنند استفاده می‌نمایند.

۳- هیدراته ماندن

حفظ مصرف آب سالم برای همه پزشکانی که با “هافینگتون پست” صحبت کرده اند در اولویت قرار داشته است. آنان اشاره کردند زمانی که در پروازی طولانی مدت بودند سعی می‌کردند با نوشیدن آب بدن شان را هیدراته نگه دارند و از مصرف مشروبات الکلی در هواپیما خودداری ورزند.

نوشته های مشابه

۱۰ کاری که پزشکان همواره هنگام مسافرت انجام می‌دهند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند

۴-مصرف تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی بدن

پزشکان هم چنین قرص‌های ویتامین ث را با خود به همراه دارند. کابین هواپیما خشک است و میکروارگانیسم‌ها آزادانه در هوا گردش می‌کنند. بنابراین، آنان قبل از رفتن به هواپیما چند قرص ویتامین ث را مصرف می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن شان تقویت شود و به بدن شان کمک کند تا توانایی مقابله با میکروب‌های موجود در هوا را داشه باشند. اسپری بینی سالین نیز می‌توانند به مبارزه با میکروب‌ها کمک کنند، زیرا مجرای بینی تان را مرطوب نگه می‌دارند و این موضوع باعث افزایش فعالیت میکروب زدایی بدن می‌شود. هم چنین، شما می‌توانید نئوسپورین حاوی ژل نفتی را فقط در داخل سوراخ‌های بینی بمالید که باعث ایجاد سدی بین شما و میکروب‌های موجود در هوا می‌شود.

۵- اجتناب از زمان اوج سفر

پزشکان سعی می‌کنند در صورت امکان در زمان‌هایی که در اوج قرار ندارند سفر کنند و معمولا اواسط هفته و اواسط صبح یا ظهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگرچه این زمان ممکن است به شهر شما بستگی داشته باشد بنابراین پیش از موعد درباره آن تحقیق کنید. اجتناب از شلوغی و دوری از احساس استرس راه خوبی برای کاهش مواجهه احتمالی شما با میکروب‌ها است و سفر در ساعات میانی روز معمولا باعث می‌شود شب قبل یا بعد از پرواز یک خواب کامل داشته باشید.

۶-اولویت قائل شدن برای استراحت

پزشکان توصیه می‌کنند قبل از پرواز حتما استراحت کافی داشته باشید و در صورت امکان سعی کنید در زمان مناسب در سفر بخوابید. هنگام بازگشت به خانه به خود فرصت دهید تا دوباره با برنامه و محیط روزمره تان سازگار شوید. سعی کنید ساعت ۱۱ شب یا نیمه شب به خانه بازنگردید و سپس روز بعد مستقیما به محل کار نروید. چند ساعت یا در صورت امکان حداقل یک روز کامل را به خود اختصاص دهید تا ریکاوری کنید، درگیر شستن لباس‌ها یا خرید مواد غذایی یا سایر کار‌های مورد نیاز باشید و به میزان کافی استراحت کنید.

۱۰ کاری که پزشکان همواره هنگام مسافرت انجام می‌دهند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند

۷-خودداری از برنامه ریزی زیاد

همانطور که باید استراحت را برای کمک به سیستم ایمنی خود در اولویت قرار دهید باید سعی کنید تا حد امکان استرس را کاهش دهید و برنامه ریزی تان برای کار‌هایی که می‌خواهید در طول سفر انجام دهید شدید و همراه با فشار نباشد.

۸-مصرف رژیم غذایی متعادل

پیش از سفر از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید تا بدن و سیستم ایمنی تان را برای مبارزه با هر چیزی که با آن در تماس خواهد بود و در روز سفر نیز آماده کنید. اکثر پزشکان پاسخ دهنده به پرسش‌های “هافینگتون پست” اشاره کردند در تعطیلات غذای سالم نمی‌خورند، اما سعی می‌کنند از میوه‌ها و سبزیجات در تمام وعده‌های غذایی خود استفاده کنند تا سیستم ایمنی بدن شما را در بالاترین سطح حفظ کنند. اکثر آنان میان وعده‌های سالم و یک بطری آب قابل پر کردن را بسته بندی می‌کنمد تا اطمینان حاصل نمایند که در طول سفر مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. ما اغلب وقت نداریم غذا بخوریم مخصوصاً با تاخیر در پرواز‌ها و یا وعده‌های غذایی را حذف می‌کنیم یا سریع چیزی می‌خوریم که به ندرت سالم است.

۹- تحقیق در مورد واکسن‌ها و دارو‌های مسافرتی

ابتلا به آنفولانزا و کووید – ۱۹ در بین مسافران بسیار رایج هستند و حتی یک مورد خفیف آن نیز می‌تواند یک سفر را خراب کند. هم چنین، برای سفر‌های بین المللی، واکسن‌های اضافی وجود دارد که ممکن است توصیه شده یا مورد نیاز باشد. علاوه بر دریافت واکسن‌های لازم برای سفر ممکن است بخواهید از قبل دارو‌های خاصی را تهیه کنید. اگر به کشور دیگری سفر می‌کنید که ممکن است اسهال در طول سفر در آنجا مشکلی متداول باشد نسخه داروی اسهال را در نظر بگیرید. اگر به کشور دیگری سفر می‌کنید، از نوشیدن آب آنجا خودداری کنید این شامل هر چیزی که با آب محلی شسته شده مانند سالاد و میوه نیز می‌شود. روی خوردن غذا‌هایی که پوسته دارند و نیازی به شستشو ندارند تمرکز کنید.

۱۰- بسته بندی دارو

پزشکان دارو‌های بدون نسخه را نیز با خود به همراه دارند تا در صورت بروز احساس ناخوشی در دسترس شان باشد از جمله استامینوفن را برای درد یا تب، ایبوپروفن برای درد، آنتی هیستامینی مانند بنادریل و پپتو بیسمول را در صورت ناراحتی معده مصرف می‌کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف قرص پپتو بیسمول قبل و در طول سفر می‌تواند به کاهش خطر اسهال مسافرتی کمک کند.

آنان اگر به آب و هوای گرم و مرطوب یا پیاده روی بروند کرم ضد قارچ را با خود به همراه دارند.

فرارو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا