نتانیاهو خواستار گزینه نظامی آمریکا علیه ایران شد

نخست‌وزیر اسرائیل و گروهی از قانونگذاران دموکرات با یکدیگر دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

موبنا-به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با جمعی از قانونگذاران آمریکایی از حزب دموکرات که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند، دیدار کرد و خواستار یک تهدید نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شد.

نتانیاهو در این دیدار با تکرار ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: مهم‌ترین چیز ایجاد یک تهدید نظامی معتبر برای ایران است. مورد دیگر، استفاده از آن است. ما جهانی را نمی‌خواهیم که در آن ایران بتواند نیویورک یا واشنگتن یا لس آنجلس یا هر جای دیگری را با سلاح هسته‌ای تهدید کند.

وی در ادامه این ادعاهای خود افزود: به‌ طور قطع اجازه نخواهیم داد کشوری وجود داشته باشد که بتواند اسرائیل را نابود کند. ما هر کاری که در توان داریم، چه با یا توافق و چه بدون آن، انجام خواهیم داد تا از خود دفاع کنیم.

نتانیاهو همچنین از رژیم صهیونیستی و ایالات متحده خواست تا در توسعه پلیس هوش مصنوعی پیشرو باشند و گفت که هوش مصنوعی هم فرصت‌های زیادی پیش روی دنیا قرار می‌دهد و هم مخاطرات جدی ایجاد می‌کند.

طعنه اوفر بارتل به نتانیاهو: نتانیاهو جاسوس ایران است

اوفر بارتل در تلویزیون ۱۲ اسرائیل گفت: «مرا ببخشید که رک و پوست کنده حرف می زنم، فکر می‌کنم بی‌بی جاسوس ایران است. اگر چیزی وجود دارد که به امنیت، اقتصاد، جامعه و هر چیز اساسی دیگر در اسرائیل آسیب برساند، آن نخست وزیر است. آسیب وارد شده بسیار از نتانیاهو مضرتر از این است که موشک های ایران در اینجا سقوط کند».

بارتل که از حقوقدانان نامزدی دادگاه عالی رژیم اسرائیل بوده است بعدا در فیسبوک در توضیح سخنان خود نوشت: «امروز بی بی را جاسوس ایران نامیدم. بدیهی است که من این کلمات را به عنوان یک استعاره به دلیل آسیب سنگینی که به اسرائیل  وارد می کند، گفتم.»

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا