تعزیه خوانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک قرن قدمت دارد

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدمت تعزیه خوانی در برخی از نقاط این استان بیش از یک قرن است.

موبنا-محمد سلیمی راد روز شنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران بر گسترش این هنر در سراسر استان و انتقال آن به نسل‌های جوان و نوجوان تاکید کرد و افزود: تعزیه خوانی مهم ترین ابزار و یک کارگاه آموزشی برای ترویج فرهنگ جهاد تبیین است.

وی اظهارکرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جهاد تبیین و با تاسی از حرکت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا و راز ماندگاری آن، می توان با هنر تعزیه خوانی این فرهنگ را گسترش و به نسل نوجوان و جوان انتقال داد چراکه بهترین زبان برای انتقال این مفاهیم زبان هنر، و مهم ترین ابزار در جهت ترویج این فرهنگ در ایام محرم و صفر تعزیه خوانی است.

سلیمی راد برگزاری پرشور آئین‌های سوگواری ماه محرم در جای جای استان را بیانگر اوج معرفت و اخلاص دینی مردم دانست و تصریح کرد: تعزیه خوانی در برخی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد قدمت بیش از یک قرن را دارد و برگزاری این آیین ها ریشه در ارادت خالصانه مردم به اهل بیت(ع) را دارد و نشانگر این است که ارزش‌های متعالی اسلامی و دینی در این استان جریان دارد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر تشکیل کانون تعزیه در استان بیان کرد: تشکیل کانون تعزیه استان با ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و جوان می‌توان از این مجموعه‌ برای ارتقای این هنر آیینی استفاده کرد و قطعا این حرکت در جهت پیگیری مشکلات هنرمندان این عرصه مثمر ثمر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا