ارزش بازار اپل یک‌شبه به اندازه ۳۹۰ شرکت رشد کرد!

اپل یک‌شبه به اندازه‌ی ۳۹۰ شرکت حاضر در شاخص S&P 500 به ارزش بازار خود اضافه کرد تا به رکورد ۳٫۱۲ تریلیون دلار برسد.

موبنا – در واکنش به خبر بلومبرگ مبنی‌بر توسعه‌ی چت‌بات Apple GPT، سهام اپل ۲٫۳ درصد رشد کرد تا بار دیگر رکوردشکنی کند. با افزایش ۲٫۳ درصدی سهام اپل، ارزش بازار این شرکت ۷۱ میلیارد دلار بیشتر شد تا به بالاترین حد در تاریخ این شرکت یعنی ۳٫۱۲ تریلیون دلار برسد.
رشد یک‌روزه‌ی ارزش بازار اپل معادل کل ارزش بازار شرکت‌های بزرگی مثل مایکرون و ویست منیجمنت و بیشتر از ارزش بازار ۳۹۰ شرکت حاضر در شاخص S&P 500 است.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اپل به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت دنیا رویکرد محتاطانه‌ای در قبال هوش مصنوعی در پیش گرفته است، درحالی‌که شرکت‌هایی مثل گوگل و مایکروسافت و متا سریعاً ابزارهایشان را به این فناوری مجهز کردند.
بر اساس گفته‌ی بلومبرگ، اپل مشغول توسعه‌ی چت‌باتی اختصاصی برای رقابت‌ با ChatGPT است؛ اما این چت‌بات تا سال ۲۰۲۴ از راه نمی‌رسد. گفته می‌شود برخی از کارمندان اپل استفاده از چت‌بات Apple GPT را شروع کرده‌اند.
تولیدکننده‌ی آیفون، پروژه‌ی چت‌بات هوش مصنوعی را با اسم رمز Ajax پیش می‌برد. این شرکت در ماه‌های اخیر استخدام متخصصان هوش مصنوعی را به‌صورت گسترده شروع کرده است و به‌دنبال افرادی می‌گردد که در حوزه‌هایی مثل یادگیری ماشین و یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی تخصص دارند.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا