استون مارتین دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ یک خودرو باکیفیت! (+عکس)

یکی از نکات جالب در رابطه با استون مارتین دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ به کوچک تر شدن اندازه موتور در مقایسه با سایر اعضا خانواده دی بی مربوط می شود. البته با آنکه اندازه موتور کوچک شده اما بالاترین میزان خروجی را ارائه می دهد.

موبنا استون مارتین دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین محصولات معرفی شده به صنعت بین المللی خودرو در کلاس اسپرت است. این خودرو جذاب که پیش بینی می شود از پاییز ۲۰۲۳ وارد بازار شود قیمت پایه ای حدود ۲۵۰ هزار دلار دارد که آن را جز گران ترین های بازار جهانی نیز قرار می دهد.

استون مارتین برای دی بی۱۲ از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو دوقلو با ۶۵۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر استفاده کرده که طی ۳.۵ ثانیه خودرو را از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه می رساند.

بیشینه سرعت نیز برابر با ۳۲۲ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

مدل ۲۰۲۴ میزبان تغییراتی است که از جمله مهمترین موارد می توان به بروزرسانی کامل سیستم تعلیق تطبیقی اشاره کرد. با این تغییرات، استون مارتین جدید عملکرد بسیار نرم تر و باثبات تری را از خود به نمایش می گذارد بویژه در تغییر وضعیت های ناگهانی که دی بی۱۲ کاملا تحت کنترل راننده باقی می ماند.

یکی از نکات جالب در رابطه با دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ به کوچک تر شدن اندازه موتور در مقایسه با سایر اعضا خانواده دی بی مربوط می شود. البته با آنکه اندازه موتور کوچک شده اما بالاترین میزان خروجی را ارائه می دهد.

استون مارتین در دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ مجموعه ای از زیباترین خطوط و زوایا را به نمایش گذاشته است. خطوط برجسته روی درپوش موتور، جلوپنجره که امضا استون مارتین محسوب می شود و چراغ های اصلی جلو در هماهنگی بالایی قرار دارند و یک دماغه خاص و اسپرت را ارائه می دهند.

چند عکس و توضیحاتی درباره یک خودرو باکیفیت ! (+عکس)

در نمای جانبی هم ابتدا باید به رینگ های آلومینیومی ۲۱ اینچی با طراحی اختصاصی اشاره کنیم که در ترکیب با رنگ مشکی پس زمینه خود، محیط جالبی را پیش روی بیننده قرار می دهد.

چراغ اصلی جلو استون مارتین دی بی۱۲ در لیست بهترین طراحی این قسمت طی سال های اخیر قرار می گیرد. گرافیک داخلی این چراغ ها نیز بی نقص و پر اثر هستند. در نمای عقب نیز وضعیت مشابهی وجود دارد زیرا چراغ های اصلی این قسمت نیز با هنرمندی تمام در بخش فلزی بدنه ترکیب شده و منظره ای یکپارچه را ایجاد کرده اند.

سیستم اگزوز جدید استون مارتین دی بی۱۲ قطعا مورد علاقه عاشقان سرعت و قدرت در صنعت خودرو خواهد بود. کافی است کمی با پدال گاز بازی کنید تا این هیولا را به صدا در آورده و از غرش های آن لذت ببرید.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک در ارتباط با محور عقب استفاده شده است. اطلاعاتی از شاخص های مصرف سوخت دی بی۱۲ مدل ۲۰۲۴ ارائه نشده است.

کابین با کیفیت استون مارتین اینجا هم میزبان جزئیات فوق العاده است. ترکیب فیبر کربن، چرم و آلومینیوم در قسمت های مختلف، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز و فناورانه ها حضوری گرم و فراگیر دارند.

 استون مارتین دی بی۱۲

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا