شهرداری تهران به دنبال ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه از شهر تهران نیروگاه خورشیدی ایجاد شده است، از تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس خبر داد.

موبنا-حلیا حسینی  درباره  میزان نیروگاه‌های خورشیدی در تهران و برنامه اداره کل محیط زیست شهر تهران برای افزایش آن‌ها اظهار کرد: در حال حاضر ما در ۵۷ نقطه از شهر تهران به تولی‌گری شهرداری تهران و اداره کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران نیروگاه خورشیدی داریم که در مجموع ۱۰۲۴ کیلووات برق تولید می‌شود. این اقدامات پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران است که شهرداری تهران و کلیه شهرداری‌ها را موظف کرده است ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع در دستور کار اداره کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران قرار دارد. هدف اول اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس برای احداث نیروگاه خورشیدی است که با توجه به امکانات سازمانی و بودجه‌ در نظر گرفته شده برای ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه این پروژه در مناطق عملیاتی خواهد شد. با اجرای این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه می‌شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس  در دو حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در حال پیگیری از شهرداری تهران هستیم، گفت:: پس از پروژه‌های کوچک مقیاس تولید برق به کمک انرژی خورشیدی به دنبال احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستیم. جلساتی در خصوص بهره‌مندی از حریم شهر تهران و اراضی منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد. با سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر در سطح شهرداری تهران که زمین‌هایی مناسب برای پروژه‌های بزرگ‌ مقیاس دارند نیز مذاکراتی انجام شده است و به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با توجه به هزینه‌های پروژه‌های بزرگ مقیاس، سرمایه‌گذاران در انجام این کار مشارکت کنند تا با احداث نیروگاه برق و در اختیار «ساتبا» (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق)  قرار دادن آن، هزینه‌ها با فروش برق تامین شود.

حسینی در پایان درباره محدوده‌های در نظر گرفته شده برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ مقیاس تصریح کرد: اراضی منابع طبیعی جنوب تهران، سازمان بهشت زهرا همچنین اراضی منطقه ۲۰ برای ساخت این نیروگاه‌ها در دست بررسی است و در صورت موفقیت، نتایج بسیار خوبی در این زمینه به دست می‌آید.

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا