مستندی با محوریت یک روحانی پیش‌رو به نمایش درمی‌آید

سومین جلسه فصل جدید «پاتوق مستند»، به نمایش و تحلیل مستند «برای پس از مرگم» اختصاص دارد.

موبنا- همزمان با هفته سوم برگزاری «پاتوق مستند»، مستند «برای پس از مرگم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی اکران و نقدوبررسی می‌شود.

در این جلسه که روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سینما سپیده به میزبانی حامد شکیبانیا برگزار می‌شود، سیدمحمد حسینی به عنوان منتقد و نصرت الله تابش به عنوان سردبیر مجله فیلم‌نگار حضور دارند.

«برای پس از مرگم» درباره روحانی پیشرو، اندیشمند و عارف، مرحوم علی صفایی حائری‌ معروف به عین صاد، است که زندگی و عقایدی متفاوتی داشت و به همین دلیل در زمان حیاتش قدر ندید و تا سال‌ها آثار و مجالسش با محدودیت‌هایی همراه بود.

در این مستند چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب‌زاده، علیرضا داودنژاد، خسرو باقری، بیژن بیرنگ، عبدالمجید معادیخواه، منیره صفایی، فروغ احراری، محسن بغدادی و… حضور دارند.

تاکنون دو جلسه از فصل جدید برنامه «پاتوق مستند» با نمایش و تحلیل مستندهای «بی‌وتن‌ها» به کارگردانی حسین شمقدری و «روزی که رفت…» ساخته هادی معصوم‌دوست برگزار شده است.

«پاتوق مستند» از سال ۱۴۰۱ توسط سازمان سینمایی سوره و در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، راه‌اندازی شده بود که در فصل جدید با مشارکت مرکز مستند سوره، پخش «رویش» موسسه بهمن سبز، سفیرفیلم و گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار می‌شود.

حضور در این برنامه برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا