هوش مصنوعی جدید هواوی برای رفع نیاز‌های پیچیده

شرکت چینی هواوی دیروز از جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود با نام پانگو مدل ۳ رونمایی کرد که برای پاسخگویی به نیاز‌های خاص صنایع مختلف طراحی شده است.

موبنا – به گزارش سی جی تی ان، هوش مصنوعی تازه هواوی دارای ساختاری سه لایه است و مدل‌های پایه برای زبان و بینش در پایین، مدل‌های خاص صنعت در وسط و ویژگی‌های خاص در بالا قرار دارند. به عنوان مثال، این مدل می‌تواند برای پیش بینی مسیر‌های طوفان، ارائه خدمات تلفنی اضطراری یا شناسایی اجسام خارجی در یک تسمه نقاله مورد استفاده قرار گیرد.

ژانگ پینگان، رئیس خدمات ابری هوآوی، ادعا کرد که پانگو مدل ۳ می‌تواند به سرعت با سناریو‌های استفاده جدید سازگار شود و توسط کاربران برای رفع نیاز‌های خاص آن‌ها سفارشی شود. این شرکت همچنین یک کیت توسعه دهنده منتشر کرده تا مشتریان بتوانند مدل‌های خود را بر اساس پلتفرم مذکور طراحی کرده و آن‌ها را آموزش دهند.

این مدل هوش مصنوعی قبلاً برای پیش بینی آب و هوا مورد استفاده قرار گرفته و نتایج قابل توجهی داشته است. یک مقاله تحقیقاتی که روز چهارشنبه در مجله نیچر منتشر شد، نشان داد که این مدل به لطف استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های آب و هوای جهانی ۳۹ سال اخیر، می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به سیستم فعلی انجام دهد.

در ماه مه ۲۰۲۳، پانگو مدل ۳ مسیر طوفان ماوار را پنج روز قبل از تغییر مسیر در آب‌های شرقی تایوان چین به‌دقت پیش‌بینی کرد. این تنها نمونه‌ای از توانایی این مدل برای بهبود پیش بینی آب و هوا و کمک به مردم برای آماده شدن در برابر خطرات و توفان‌های مرگبار است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا