پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح فیبرنوری کشور اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فیبرنوری در کشور اختصاص یافت که در قالب طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری (نجما) عملیاتی می‌شود.

موبنا مجید سلطانی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح ۱۳۷ طرح مخابراتی خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای طرح‌های فیبرنوری در استان‌ها کلید خورده است و این طرح‌ها در استان های کوچک ۲ ساله و در استان‌های بزرگ سه ساله عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های فیبرنوری موجب رشد و شکوفایی اقتصاد می‌شود افزود: سرمایه گذاری در این بخش الزام و ضروری است و باید این روند ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: طرح های توسعه زیر ساخت های مخابراتی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود و افتتاح این طرح‌ها هر هفته در یک استان انجام می شود.

وی اضافه کرد: ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت در سطح کشور وجود دارد که ۲۱ تا ۲۲ میلیون خط از این تعداد فعال است و باید زیرساخت این خطوط فراهم شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: حدود ۵۵ درصد پهنای باند در بخش خانگی و ۶۰ تا ۷۰ درصد در بخش تجاری و بازار مربوط به شرکت مخابرات ایران است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: شرکت مخابرات با ۵۰ سال قدمت به مناطق محروم و روستایی خدمات ارائه میدهد و خود را ملزم به حضور در همه اقصی نقاط کشور کرده است.

وی به جایگاه مخابرات ایران در جهان پرداخت و گفت: وضعیت کشورمان از نظر قیمت در ارائه خدمت به مردم از بین ۱۰۵ کشور در رتبه ۷۷ قرار داردو در موقعیت متوسط به پایین است.

سلطانی ادامه داد: از نظر میزان سرعت پهنای باند نیز رتبه ۴۸ را داریم که با اجرای طرح های جدید در ۲ تا سه سال آینده به جایگاه مناسبی خواهیم رسید.

وی در خصوص اینترنت رایگان خبرنگاران در سال جاری نیز گفت: این موضوع در هیات مدیره بررسی می شود.

مدیرعامل مخابرات ایران از رسانه ها خواست تا درخواست دریافت اینترنت خبرنگاران را به مدیریت استان ارسال کنند تا در هیات مدیره بررسی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا