پلتفرمی با ظاهر اینستاگرام و با هدف رقابت با توییتر در راه است!

به‌ نظر می‌رسد متا در حال توسعه‌ی پلتفرم اجتماعی جدیدی است که هدف اصلی آن رقابت با توییتر خواهد بود.

موبنا – پس‌ از اینکه ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد، برخی کاربران به‌دلیل ناراضی بودن از تصمیمات میلیارد معروف، به‌دنبال شبکه‌های اجتماعی جایگزین هستند. پیش‌ از این، پلتفرم‌هایی مثل Mastodon و Blusky توجهات زیادی را به‌ خود جلب کردند، اما متا می‌خواهد با برنامه‌ی جدید تحت برند اینستاگرام، رقیب جدیدی برای توییتر ایجاد کند.

همان‌طور که لیا هابرمن در خبرنامه‌ی ICYMI گزارش داده است، اسلاید بازاریابی فاش‌شده از شرکت متا، اولین نگاه به برنامه‌های این شرکت برای رقابت با توییتر را به‌تصویر می‌کشد. پلتفرم اجتماعی جدید متا هنوز نام مشخصی ندارد و فعلاً با نام رمز P92 یا Barcelona شناخته می‌شود. البته می‌دانیم این پلتفرم طبق دستورالعمل‌ها و برند اینستاگرام طراحی شده است.

۹to5Mac می‌نویسد، رابط کاربری پلتفرم اجتمای جدید متا در واقع کاملاً شبیه به اینستاگرام است، اما صفحه‌ی اصلی آن به جای نمایش عکس‌ها و ویدیوها، جدول زمانی پست‌های مبتنی بر متن را نشان می‌دهد. البته کاربران می‌توانند مثل توییتر عکس‌ها، ویدیوها و لینک‌هایی را به این پست‌ها اضافه کنند. سایر کاربران نیز می‌توانند به پست‌های دیگران پاسخ دهند یا بحث‌های جدیدی ایجاد کنند.

پلتفرمی با ظاهر اینستاگرام و با هدف رقابت با توییتر در راه است!

متا می‌گوید تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مخاطبان خود را به‌راحتی به برنامه‌ی اجتماعی جدید این شرکت اضافه کنند. این شرکت می‌گوید پلتفرم جدیدش ویژگی‌های تعدیل محتوا را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین به کنترل‌های حفظ حریم خصوصی مثل اینکه چه کسانی قادر به پاسخ‌ دادن به شما هستند مجهز خواهد شد.
متا در حال سازگار کردن اپلیکیشن اجتماعی جدید خود با پلتفرم‌های دیگر مثل Mastodon است و درصورت عمومی بودن حساب کاربران، امکان مشاهده‌ی نمایه، جست‌وجو یا تعامل با آن‌ها را فراهم می‌کند.

درحال‌حاضر نمی‌توان گفت متا در ساخت رقیب توییتر موفق خواهد شد یا خیر، اما این شرکت سابقه‌ی بسیار خوبی در کپی‌برداری از پلتفرم‌های دیگر و تبدیل آن‌ها به محصولات موفق دارد. مزیت اصلی متا، پایگاه کاربری عظیم آن است که باعث می‌شود بدون نیاز به ایجاد حساب جدید، بتواند آن‌ها را به سایر برنامه‌های خود هدایت کند. به‌عنوان مثال اینستاگرام بیش‌ از یک میلیارد کاربر دارد درحالی‌که تعداد کاربران توییتر ۴۰۰ میلیون نفر است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا