عوامل موثر بر الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام دائماً در حال تغییر است و اینکه چگونه کار می‌کند سوال قابل بحثی است، زیرا اینستاگرام هیچگاه مطالبی در این باره منتشر نمی‌کند. اما اینکه الگوریتم اینستاگرام را چگونه راضی نگه داریم تا پست‌های ما را به افراد بیشتری نشان دهد، نکته قابل توجهی است. پس برای رسیدن به جواب این سوال بیایید …

الگوریتم‌های اینستاگرام دائماً در حال تغییر است و اینکه چگونه کار می‌کند سوال قابل بحثی است، زیرا اینستاگرام هیچگاه مطالبی در این باره منتشر نمی‌کند. اما اینکه الگوریتم اینستاگرام را چگونه راضی نگه داریم تا پست‌های ما را به افراد بیشتری نشان دهد، نکته قابل توجهی است. پس برای رسیدن به جواب این سوال بیایید نگاهی به برخی از به روز رسانی‌های اخیر و عواملی که بر دسترسی اینستاگرام شما تاثیر می‌گذارد بیندازیم.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

قبل از شروع بحث اول ببینیم الگوریتم اینستا چیست.

الگوریتم‌های اینستاگرام مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای نحوه و زمان نمایش محتوای خاص به هر کاربر است و صدها عامل مانند پروفایل، دستگاه، محبوبیت و از همه مهم‌تر تعامل و… روی آن تاثیرگذار است. در واقع الگوریتم شبکه‌های اجتماعی تعیین می‌کند محتوای منتشر شدۀ شما به نمایش چه کسی در بیاید.

چه تعاملاتی برای الگوریتم اینستاگرام مهم است؟

وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام باشد تعامل نقش کلیدی دارد. زیرا اینستاگرام با توجه به پست‌هایی که کاربران می‌بینند، لایک و ذخیره می‌کنند، زیر آنها کامنت می گذارند و بازدید پروفایل‌هایی که انجام می‌دهند به کاربران محتوایی که دوست دارند، نشان می‌دهد.

بنابراین بهتر است در حین برنامه ریزی برای تولید محتوا این سوالات را از خود بپرسید که:

  1. آیا این پست لایک می‌شود یا برای آن کامنت می‌گذارند؟
  2. آیا این پست به گونه‌ای هست که مخاطب تا دلش بخواهد زمان بگذارد و ببیند؟
  3. آیا این پست را دخیره می‌کنند و دوباره به آن برمی‌گردند؟
  4. آیا این پست باعث بازدید از پروفایل اینستاگرام می‌شود؟

در نتیجه اگر چنین محتوایی تولید و کاربران به تعامل با آن تشویق کنید، توانسته‌اید در دل الگوریتم اینستاگرام جایی باز کنید.

عوامل مهم و تاثیرگذار بر الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. اما سه فاکتور اصلی وجود دارد که همچنان می‌تواند به تعیین استراتژی اینستاگرام شما کمک کند.

·     ارتباط با کاربر:  تعامل مداوم در پست‌های شما برای ایجاد یک مخاطب وفادار مهم است. در نتیجه اگر کاربر خاصی با محتوای قبلی اینستاگرام شما تعامل داشته باشد احتمال اینکه محتوای شما را در آینده ببیند، بسیار زیاد است. برای به وجود آمدن تعامل، پاسخگویی پیام‌های دایرکت، کامنت‌ها و نشان دادن واکنش به فعالیت‌های فالوورهایتان در استوری را جدی بگیرید.

·     علاقه‌ای که کاربر منتقل کرده است:  اگر کاربر هنگام جستجو در اکسپلور اینستاگرام با پست‌ها و اکانت‌های مشابه محتوای شما درگیر شود. اینستاگرام این سیگنال را از او دریافت می‌کند و به خاطر علاقه‌ای که از خود نسبت به محتوا نشان داده است، بر اساس الگوریتم اینستاگرام احتمال اینکه پست‌های شما را به او نشان ‌دهد، بسیار زیاد است.

·     مرتبط بودن محتوا:  زمانی که شما پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید بر اساس الگوریتم اینستاگرام پست شما به افرادی غیر از فالوورهایتان که محتواهای مرتبط با شما را لایک می‌کنند یا حساب‌های مشابه شما را دنبال می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. در نتیجه بر اساس امتیازی که اینستاگرام به شما داده است، پست شما می‌تواند بیشترین بازدید را بگیرد.

به جز مواردی که در بالا عنوان کردیم عوامل دیگری نیز بر الگوریتم اینستاگرام اثر می‌گذارد که در درجه دوم قرار می‌گیرد. مثل:

 استفاده مکرر کاربران از اینستاگرام؛ کاربرانی که کمتر به اینستاگرام سر می‌زنند فقط به پست‌های دوستان و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. در نتیجه محتوای کسب و کارها از فید آنها خارج و به آنها نشان داده نمی‌شود.

 یا تعداد صفحاتی که دنبال می‌کنند هر چقدر بیشتر باشد رقابت برای شما سخت‌تر است و باید برای آنکه پست شما در دید آنها قرار بگیرد، تلاش بسیاری کنید.

 و مورد آخر زمانی است که در اینستاگرام سپری می‌کند اگر کاربری زمان کمی را در اینستاگرام باشد احتمالاً فقط پست‌های کسانی را می‌بیند که با آنها در ارتباط است، مثل خانواده و دوستان. این مسئله باعث می‌شود که پست‌های صفحات کسب و کارها از فید او خارج شوند.

الگوریتم اینستاگرام فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود می‌توان به صورت جزئی الگوریتم فید، استوری، ریلز و اکسپلور اینستاگرام را مورد بررسی قرار داد.

عوامل موثر بر الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم بخش‌های مختلف اینستاگرام

ریلز، فید، استوری و اکسپلور همگی توسط یک الگوریتم متفاوت کنترل می‌شوند. زیرا رفتار کاربران در هر قسمت از برنامۀ اینستاگرام متفاوت است به گفته آدام موسری رئیس اینستاگرام: مردم بیشتر تمایل دارند استوری‌های دوستان نزدیک خود را ببینند و از اکسپلور برای دیدن محتوا و پروفایل‌های جدید استفاده کنند و دوست دارند در ریلز سرگرم شوند.

الگوریتم فید و استوری

بیشترین چیزی که در فید و استوری می‌بینید، آخرین محتوایی است که توسط دنبال کننده‌های شما ایجاد شده است. سپس پست‌های پیشنهادی که شما به موضوعات آن علاقمند هستید به شما نشان داده می‌شود. اما ترتیب نمایش آنها بر چه اساسی است؟

  • فعالیت شما
  • محبوبیت یک پست
  • اطلاعات دربارۀ حسابی که پست را ایجاد کرده است.
  • سابقه تعامل شما با حساب کاربری

اینستاگرام همه این داده ها را در نظر می‌گیرد و سپس حدس می‌زند که چه نوع محتوایی باید در فید هر کاربر نشان داده شود.

الگوریتم اکسپلور

اکسپلور اینستاگرام بر اساس پست‌هایی که کاربران لایک و ذخیره می‌کنند، یا به اشتراک می‌گذارند شکل می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما پست‌های فیلم‌ خاطرات یک خون آشام را لایک کنید، اینستاگرام پست‌ فیلم‌های مشابه را در اکسپلور به شما نشان می‌دهد.

پس برای آنکه پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاید، از هشتگ های مناسب و استراتژیک استفاده کنید و محتوای مناسب با ترندهای روز را تولید کنید.

عوامل موثر بر الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم ریلز

کاربران معمولاً ریلز‌ها را از حسابهایی که دنبال نمی‌کنند، می‌بینند. این ریلزها را اینستاگرام در اکسپلور برای آنها به نمایش در می‌آورد. حالا چه ریلزهایی به اکسپلور راه پیدا می‌کنند:

  • ریلزهایی که سرگرم کننده باشد.
  • ریلزهایی که کاربران زیادی محتوای آن را تا آخر تماشا می‌کنند.

 به جز این موارد مانند اکسپلور استفاده از هشتگ‌های مناسب و استراتژیک، تگ موقعیت مکانی و تعامل با ریلزهایی که برای مخاطب هدف شما جذاب است، بر الگوریتم ریلز تاثیر می‌گذارد.

عوامل موثر بر الگوریتم اینستاگرام

کلام آخر

الگوریتم اینستاگرام همیشه تغییر می‌کند، اما ایجاد روابط تغییر نمی‌کند و یکی از بزرگترین لذت‌های کار با اینستاگرام همین است. بنابراین صاحبان پیج و مدیران شبکه‌های اجتماعی باید انعطاف به خرج دهند و همیشه برای به روز رسانی‌های جدید آماده باشند. همچنین اگر می خواهید بیشترین بهره را از اینستاگرام ببرید، در کنار انتشار منظم محتوا، روی ایجاد رابطه کلی و محتوای با کیفیت نیز تمرکز کنید، چرا که هدف اصلی الگوریتم های اینستاگرام در نهایت همین است.

منبع: https://www.novin.com/blog/instagram-algorithms/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا