درگ جذاب ۲ مرسدس بنز از دو دنیای متفاوت! (+فیلم و عکس)

این دو خودرو از بهترین محصولات مرسدس بنز هستند که یکی از آنها به دنیای خودروهای پیشرانه احتراق درونی و دیگری به دنیای خودروهای الکتریکی تعلق دارد.

موبنا – در ادامه شاهد یک رقابت درگ نیم مایلی (۸۰۴ متر) بین مرسدس آ ام گ جی‌تی ۶۳ بنزینی و یک مرسدس آ ام گ ئی‌کیواس ۵۳ الکتریکی خواهیم بود. این دو خودرو از بهترین محصولات مرسدس بنز هستند که یکی از آنها به دنیای خودروهای پیشرانه احتراق درونی و دیگری به دنیای خودروهای الکتریکی تعلق دارد.

در شرایطی که پیشرانه های احتراق درونی همچنان طرفداران خود را دارند، اما از خودروهای الکتریکی به عنوان آینده صنعت خودروسازی نام برده می شود.

 

 

رقابت آ ام گ جیتی ۶۳ با آ ام گ ئیکیواس ۵۳

جی‌تی ۶۳ به یک پیشرانه ۴ لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی همراه با یک موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز است که در مجموع ۸۴۳ اسب بخار نیرو و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. این خودرو ۲۳۰۵ کیلوگرم وزن دارد. در مقابل، موتورهای الکتریکی ئی‌کیواس ۵۳ توانایی تولید ۷۶۱ اسب بخار نیرو و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. این خودرو ۲۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

مرسدس آ ام گ جی‌تی ۶۳

درگ مرسدس بنز


مرسدس آ ام گ ئی‌کیواس ۵۳

درگ مرسدس بنز

با توجه به این اعداد به نظر می رسد که جی‌تی ۶۳ بنزینی نسبت به مدل الکتریکی برتر است. اما ئی‌کیواس ۵۳ همانند دیگر خودروهای الکتریکی، بلافاصله نیروی خود را تولید می کند و هیچ تاخیری برای آغاز به کار توربوها وجود ندارد.

با این وجود، تولید فوری نیرو در نهایت برای غلبه بر اسب بخار کمتر یا وزن اضافه کافی نیست. در مسابقه درگ که توسط Carwow انجام شده است، جی‌تی ۶۳ اگرچه در رقابت نخست شکست می خورد، اما با غیر فعال کردن سامانه پایداری الکترونیکی در دو رقابت بعدی با اختلاف چشمگیر بر ئی‌کیواس ۵۳ غلبه می کند.

ئی‌کیواس ۵۳ می تواند در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند، اما این برای غلبه بر مدل بنزینی کافی نیست. جی‌تی ۶۳ دارای یک موتور الکتریکی است که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. در ترکیب با پیشرانه هشت سیلندر بنزینی، این خودرو می تواند در ۲.۸۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا