آپدیت جدید اپلیکیشن تلگرام با تمرکز برکاهش مصرف باتری منتشر شد

تلگرام به تازگی قابلیت جدیدی موسوم به Power Saving Mode را برای کاربران مک خود ارائه نموده است. این قابلیت همان‌طور که از نام آن پیداست؛ برخی انیمیشن‌ها را غیرفعال کرده و میزان مصرف انرژی توسط اپلیکیشن را کاهش می‌دهد.

موبنا – اکنون همین گزینه در قالب آخرین به‌روزرسانی تلگرام برای اپلیکیشن iOS در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار گرفته است. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط تلگرام در یک پست وبلاگی، حالت Power Saving Mode نه تنها موجب افزایش طول عمر باتری می‌شود؛ بلکه عملکرد برنامه در دستگاه‌های قدیمی‌تر را نیز بهبود می‌دهد.

با فعال‌سازی این ویژگی، تلگرام امکاناتی نظیر پخش خودکار ویدیوها، GIFها و سایر جلوه‌های رابط کاربری را غیرفعال می‌کند. کاربران تلگرام در سیستم‌عامل iOS همانند نسخه مک اپلیکیشن قادر به اعمال تنظیمات سفارشی روی حالت Power Saving Mode هستند. بدین‌ ترتیب با رسیدن میزان شارژ باتری به یک سطح مشخص، قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌طور خودکار فعال خواهد شد.

همچنین به منظور سفارشی کردن انیمیشن‌هایی که در حالت Power Saving Mode غیرفعال می‌شوند نیز گزینه‌هایی ارائه شده است. این حالت جدید از طریق مراجعه به منو Power Saving در بخش تنظیمات اپلیکیشن تلگرام قابل دسترس است.

انیمیشن‌های زیبا و جلوه‌های سبک‌وزن تلگرام بهینه‌سازی شده و تمامی گوشی‌ها را قدرتمند نشان می‌دهند؛ اما اکنون کاربران به منظور افزایش مدت شارژدهی باتری و بهبود عملکرد برنامه در دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌توانند آنها را غیرفعال کنند. حالت Power Saving Mode را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که با رسیدن شارژ باتری به یک حد مشخص، به‌طور خودکار فعال شود. همچنین وجود گزینه‌های مجزا به کاربران امکان می‌دهد تا برخی جلوه‌های خاص را غیرفعال نمایند.

آپدیت جدید اپلیکیشن تلگرام با تمرکز برکاهش مصرف باتری منتشر شد

اما این مورد تنها ویژگی جدید ارائه شده در آپدیت اخیر تلگرام برای اپلیکیشن iOS به‌شمار نمی‌رود. اکنون این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا صداها و ویدیوها را با سرعت خاصی پخش کنند. کاربران برای انتخاب سرعتی به‌جز گزینه‌های پیش‌فرض به آسانی می‌توانند با انگشت خود روی دکمه سرعت پخش ضربه زده و آن‌را نگه دارند.

بعلاوه در آپدیت جدید تلگرام ویژگی‌های جالبی از جمله هشدار زمان خواندن برای گروه‌های کوچک، ارسال خودکار لینک‌های دعوت، سفارش پویا برای بسته‌های استیکر، پشتیبانی بهتر از پوشه‌ها در iOS و ایموجی‌های متحرک جدید برای مشترکین سرویس Telegram Premium ارائه شده است.

در اوایل سال ۲۰۲۳ تلگرام ویژگی جدید دیگری را به‌صورت انحصاری برای مشترکین پریمیوم خود عرضه کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا کل محتوای چت‌ها را به‌طور مستقیم ترجمه نمایند. تلگرام یک برنامه رایگان بوده و از طریق فروشگاه اپ استور قابل دسترس است. این اپلیکیشن بر روی دستگاه‌های آیفون و آیپد با سیستم‌عامل iOS 11 و نسخه‌های جدیدتر از آن قابل اجرا خواهد بود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا