پگاسوس ۸۸ام؛ نخستین ابرقایق تفریحی چاپ سه بعدی جهان (+عکس)

فرآیند ساخت این ابرقایق تفریحی پگاسوس شامل استفاده از فناوری چاپ سه بعدی رباتیک برای ایجاد یک ساختار مستحکم و در عین حال سبک وزن می شود.

موبنا – جوزف فوراکیس (Jozeph Forakis)، طراح بین المللی، طرح مفهومی نخستین ابرقایق تفریحی چاپ سه بعدی جهان به نام پگاسوس ۸۸ام (Pegasus 88m) را ارائه کرده است. این ابرقایق تفریحی با کمک انرژی خورشیدی و سامانه هیدروژنی قرار است هیچ گاز گلخانه ای تولید نکرده و برد حرکتی بدون محدودیت داشته باشد.

ابرقایق تفریحی پگاسوس ۸۸ام در طراحی خود دارای باله هایی شیشه ای است که پنل های خورشیدی شفاف در آن تعبیه شده و نیروی مورد نیاز قایق را تامین می کنند. این ساختار شیشه ای در کنار رنگ نقره ای متالیک بدنه موجب بازتاب آب و آسمان شده و به نوعی جلوه ای نامرئی به پگاسوس می بخشد.

پگاسوس 88ام؛ نخستین ابرقایق تفریحی چاپ سه بعدی شده جهان که روی آب نامرئی می شود

فرآیند ساخت این ابرقایق تفریحی شامل استفاده از فناوری چاپ سه بعدی رباتیک برای ایجاد یک ساختار مستحکم و در عین حال سبک وزن می شود. با بکارگیری این فرآیند نسبت به استفاده کمتر از مواد، انرژی، زمان و تولید ضایعات کمتر در مقایسه با تکنیک های سنتی ساخت قایق تفریحی اطمینان حاصل می شود.

از این رو، ابرقایق تفریحی پگاسوس ۸۸ام نه تنها هیچ آلاینده کربنی تولید نمی کند، بلکه ردپای کربن حداقل ممکن در زمان تولید و تحویل را نیز ارائه می کند.

طرح مفهومی ابرقایق تفریحی پگاسوس ۸۸ام که از انرژی خورشیدی نیرو می گیرد، برای پایداری بیشتر ایده تبدیل آب دریا به هیدروژن با استفاده از این انرژی پاک و افزایش برد حرکتی را نیز ارائه کرده است. از سلول های سوختی برای تبدیل هیدرژون به برق استفاده می شود و امکان ذخیره آن در باتری های یون لیتیوم موجود در قایق وجود دارد.

در قسمت عقب این قایق تفریحی باشگاه ساحلی با یک جکوزی بزرگ دیده می شود. در قسمت جلو یک استخر آکواریوم مانند و پنجره های افقی که به بالکن ها باز می شوند جلب توجه می کنند. امکان بسته شدن روی استخر و تبدیل آن به یک باند فرود هلیکوپتر وجود دارد.

در طراحی داخلی، یک باغ هیدروپونیک عمودی به نام “درخت زندگی”، نقطه مرکزی فضای داخلی آینده‌نگر ابرقایق تفریحی پگاسوس ۸۸ام را شکل می دهد. این باغ می تواند به تامین مواد غذایی تازه برای سرنشینان و تصفیه هوا در قایق کمک کند. این باغ عمودی در تمام چهار طبقه قایق ادامه یافته و با یک پلکان مارپیچ همراهی می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا