تلاش ۳۰ پزشک برای جوان سازی یک ثروتمند (+فیلم و عکس)

به گفته پزشکان، نتایج آزمایش ها نشان می دهد که برایان جانسون حداقل پنج سال از سن بیولوژیکی کلی خود کاسته است…

موبنا – در حوزه علم سلامت مدرن، نام برایان جانسون (Bryan Johnson) به تازگی توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. این کارآفرین فوق ثروتمند دنیای نرم افزار امیدوار است پس از طی کردن یک برنامه آزمایشی، روند طبیعی پیری را معکوس کرده و تا حدی آن را پیش ببرد که سن بیولوژیکی خود را به ۱۸ سال برساند.

 

 

برایان جانسون ۴۵ ساله با تیمی متشکل از بیش از ۳۰ پزشک و کارشناس سلامت همکاری می کند که بر هر عملکرد بدن او نظارت دارند. این تیم که زیر نظر دکتر اولیور زولمن (Oliver Zolman) ۲۹ ساله اداره می شود، متعهد شده است که به معکوس شدن روند پیری در هر یک از اندام های بدن برایان جانسون کمک کند.

راه اندازی و اجرای این برنامه مستلزم سرمایه گذاری چندین میلیون دلاری از جمله هزینه های یک سوئیت پزشکی در خانه جانسون در ونیز، کالیفرنیا بود. وی امسال در مسیر صرف هزینه حداقل دو میلیون دلاری برای بدن خود قرار دارد. برایان جانسون قصد دارد مغز، قلب، ریه ها، کبد، کلیه ها، تاندون ها، دندان ها، پوست، مو، مثانه، آلت تناسلی و رکتوم یک نوجوان ۱۸ ساله را داشته باشد.

پروژه بلوپرینت؛ تلاش برای معکوس کردن روند پیری

جانسون، زولمن و تیمی که در این برنامه حضور دارند بیش از یک سال است که آزمایش های خود را آغاز کرده که در مجموع با عنوان “پروژه بلوپرینت” (Project Blueprint) شناخته می شود. این برنامه آزمایشی شامل دستورالعمل های سخت‌گیرانه برای رژیم غذایی جانسون (۱۹۷۷ کالری وگان در روز)، ورزش (یک ساعت در روز، تمرینات با شدت زیاد سه بار در هفته) و خواب (هر شب در یک زمان مشخص، پس از دو ساعت استفاده از عینکی که نور آبی را مسدود می کند) می شود.

برایان جانسون

به منظور تنظیم دقیق این برنامه، جانسون علائم حیاتی خود را به طور مداوم زیر نظر دارد. همچنین، وی هر ماه مجموعه ای از رویه های پزشکی که برخی از آنها شدید و دردناک هستند را تحمل کرده و سپس نتایج آنها با انجام آزمایش های خون، ام آر آی، سونوگرافی و کولونوسکوپی بررسی می شود. به گفته پزشکان، تمام کارهایی که جانسون انجام می دهد شروع به ثمربخشی کرده و بدن وی با توجه به نتایج آزمایش ها از نظر پزشکی در حال جوان‌تر شدن است.

برخی نشانه های آشکار وجود دارند که نشان می دهد برایان جانسون حداقل از بیشتر افراد ۴۵ ساله سالم‌تر است. چربی بدن وی بین ۵ تا ۶ درصد است که موجب می شود عضلات و رگ های وی به خوبی نمایان شوند.

اما آنچه در بدن وی رخ می دهد پزشکان را بیشتر هیجان زده می کند. به گفته آنها، نتایج آزمایش ها نشان می دهد که وی حداقل پنج سال از سن بیولوژیکی کلی خود کاسته است. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که وی دارای قلب یک فرد ۳۷ ساله، پوست فردی ۲۸ ساله و ظرفیت ریه و تناسب اندام فردی ۱۸ ساله است. همه نشانگرهایی که تیم جانسون دنبال می کنند، بهبود قابل توجهی یافته اند.

اولیور زولمن که مدرک پزشکی خود را از کینگز کالج لندن دریافت کرده است تاکید می کند که کارش با جانسون تازه شروع شده است و صدها رویه برای بررسی باقی مانده اند که از آن جمله می توان به طیف گسترده ای از ژن‌درمانی تجربی اشاره کرد.

برایان جانسون

همکاری برایان جانسون و اولیور زولمن برای معکوس کردن روند پیری

جانسون شرکت پردازش پرداخت Braintree Payment Solutions LLC را در دهه چهارم زندگی خود تاسیس کرد. وی کسب و کار موفقی را ایجاد کرد، اما ساعات کاری طولانی و استرس زیاد موجب اضافه وزن و افسردگی وی تا حد خودکشی شد. جانسون شرکت Braintree را در سال ۲۰۱۳ طی معامله ای به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به شرکت eBay فروخت و پس از آن تصمیم گرفت تا رسیدگی به شرایط بدن خود را آغاز کند.

این شامل یادگیری بیشتر در مورد زیست‌شناسی می شد. وی یک شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر زیست‌فناوری به نام OS Fund را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز شرکتی به نام Kernel را بنیان نهاد که کلاه هایی را برای آنالیز فعالیت مغزی به منظور یادگیری بیشتر در باره عملکرد درونی ذهن انسان تولید می کند.

برایان جانسون

پژوهشگران در حال حاضر از این کلاه ها برای بررسی آثار مدیتیشن و مواد توهم‌زا و یافتن روش هایی برای کاهش درد مزمن استفاده می کنند. در این زمان، جانسون با تغییر رژیم غذایی، مصرف مکمل ها، و استفاده از سلول های بنیادی دستکاری بدن خود را آغاز کرده بود.

به گفته جانسون، شما می توانید به بدن و وضعیت خود نگاه کنید و آن را به اراده تبدیل کنید. با دنبال کردن برنامه بلوپرینت، پرخوری های شبانه حذف شده و نتایج آزمایش ها این اعتماد و اطمینان را در وی ایجاد کرده است که تا حد ممکن رفتار درستی با بدن خود دارد.

از سوی دیگر، دکتر زولمن آسیب دیدگی کمر در بازی بسکتبال در نخستین سال حضورش در دانشکده پزشکی در سال ۲۰۱۲ را تجربه کرد. زولمن حدود یک سال با مشکلات ناشی از این اتفاق دست به گریبان بود که حتی امکان راه رفتن درست را از وی گرفته بود. در نهایت، زولمن تصمیم گرفت تا یک برنامه فیزیوتراپی برای خود آماده کند که شامل ماساژ بافت عمیق در قسمت هایی مانند پاها، کمر، باسن، شکم و لگن می شد. پس از این برنامه وی موفق شد تا بار دیگر به راحتی راه برود.

زولمن در سال ۲۰۱۹ فارغ التحصیل شد و اندکی پس از آن، مطالعه پژوهش های بالینی که فکر می کرد ممکن است به او در تجربه زندگی سالم‌تر برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کند را آغاز کرد. به اعتقاد زولمن پیشرفت در زمینه طول عمر مستلزم پیگیری هماهنگ‌تر داروها و درمان هایی است که به هر نحوی امیدوارکننده به نظر می رسند.

در سال ۲۰۲۱، زولمن شرکت ۲۰one Consulting Ltd را در کمبریج، انگلیس تاسیس کرد. هدف وی این است که از طریق ارائه آمار زیستی کاهش ۲۵ درصدی پیری در ۷۸ اندام بدن را تا سال ۲۰۳۰ ثابت کند. برای افراد تازه کار، درمان وی بر موارد پایه بهبود رژیم غذایی و ورزش متمرکز است. برنامه های گران‌تر وی که تا ساعتی ۱۰۰۰ دلار نیز هزینه دارند، شامل آزمایش ها، درمان ها و دستگاه های کمک سلامت می شوند. جانسون تنها مشتری وی است که تا این اندازه سخت و مصمم برنامه خود را دنبال می کند.

برایان جانسون

برای بررسی پیشرفت، شرایط ۱۰ یا تعداد بیشتری شاخص برای هر یک از اندام های یک بیمار پیگیری می شود. به عنوان نمونه، برای مغز، طیف گسترده ای از آزمایش های ام آر آی و سونوگرافی برای پیگیری جریان خون، حجم بافت، زخم، تورم، و رشد پلاک در مخ، شکمچه مغز، مخچه، هیپوفیز و ساقه مغز انجام می شوند و آزمایش های توانایی شناختی و دریافت خون آنها را تکمیل می کنند.

برنامه معکوس کردن پیری برایان جانسون

برایان جانسون هر روز صبح ساعت ۵ از خواب بیدار می شود و تعدادی مکمل و دارو مصرف می کند. از آن جمله می توان به لیکوپن برای سلامت عروق و پوست، متفورمین برای پیشگیری از پولیپ های روده، ززردچوبه، فلفل سیاه و ریشه زنجبیل برای آنزیم های کبدی و کاهش التهاب، روی (زینک) برای تکمیل رژیم وگان و یک میکرودوز از لیتیوم برای سلامت مغز اشاره کرد.

برایان جانسون

سپس، یک رژیم ورزشی یک ساعته شامل ۲۵ تمرین مختلف و یک نوشیدنی میوه ای سبز حاوی کراتین، فلاوانول های کاکائو، پپتیدهای کلاژن و سایر مواد مفید در برنامه روزانه دیده می شود. در طول روز، جانسون مقداری غذای سالم و جامد مصرف می کند که دستورالعمل های آماده کردن آنها بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش های وی است. پس از غذا خوردن، جانسون مسواک زده و از نخ دندان استفاده می کند، پیش از آن که دهان خود را با روغن درخت چای شستشو داده و از یک ژل آنتی اکسیدان استفاده کند. به گفته پزشکان وی، جانسون التهاب لثه یک فرد ۱۷ ساله را دارد.

برنامه آزمایشی جانسون شامل گرفتن ۳۳۵۳۷ تصویر از روده هایش بوده که مشخص شده است پرزهایی کوتاه‌تر از حد متوسط دارد و ضخامت شریان کاروتید وی نیز بررسی شده است.

جانسون عضلات کف لگن خود را با پالس های الکترومغناطیسی تحریک می کند تا شرایط عضلانی در قسمت های دشوار برای دسترسی را بهبود ببخشد. وی دستگاهی در اختیار دارد که تعداد نعوظ های شبانه وی را می شمارد.

جانسون روزانه وزن، شاخص توده بدنی و چربی بدنش را اندازه گیری می کند و بر دمای بدن، قند خون، تغییرات ضربان قلب و سطوح اکسیژن هنگام خواب خود را زیر نظر دارد. وی همچنین آزمایش های خون، مدفوع و ادرار و همچنین ام آر آی و سونوگرافی های کل بدن و همچنین آزمایش های منظمی که به طور خاص مربوط به کلیه ها، پروستات، تیروئید و دستگاه عصبی وی هستند را انجام می دهد.

برایان جانسون

جانسون برای ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید به پوستش، روزانه هفت کرم استفاده می کند و لایه برداری اسیدی و لیزر درمانی هفتگی انجام داده و پرهیز از قرار گرفتن در معرض خورشید را آغاز کرده است.

برای بهبود شنوایی گوش چپ خود که ریشه در سفرهای شکار دوران کودکی وی دارد، صدا درمانی در برنامه جانسون گنجانده شده است که محدودیت های فرکانس هایی که وی می تواند بشنود را آزمایش کرده و سپس صداهایی غیر قابل شنیدن تولید می کند که سلول ها در گوش و مغز وی را تحریک می کنند. مطالعات بالینی در دانشگاه استنفورد و موارد دیگر نشان داده اند که این می تواند به افراد عادی کمک کند تا شنوایی خود را حداقل ۱۰ دسی بل بهبود ببخشند.

به گفته چند تن از پزشکان و مشاوران، جانسون در شرف انجام برخی روش های آزمایشی دیگر از جمله ژن‌درمانی است. خوب یا بد، وی بدن خود را بسیار وقف علم کرده به امید این که ثابت کند چه چیزی برای بقیه ما ممکن است.

به گفته برایان جانسون، کاری که وی انجام می دهد ممکن است چندان معقول به نظر نرسد اما وی تلاش می کند تا این مساله که می توان جلوی پیری را گرفت اثبات کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا