از کسب و کار ساده به ثروت رسیدم

یک فرد ساده بودم که هر کاری میگفتن انجام میدادم ولی یه روزی تصمیم گرفتم راه ثروتمند شدن را پیدا کنم با کمک یکی از آشنایان که در حوزه آجر مشغول بودند سفارش مرا هم کردند و من در آن زمینه کسب درآمد میکنم و روز به روز ثروتم افزایش می یابد. اکنون بیایید با هم چند مورد را بررسی کنیم.

آجر نسوز منیزیتی

یکی از انواع آجرها ، آجر نسوز منیزیتی یا منیزیایی است. این نوع آجر از خواص قلیایی برخوردار است. آجر منیزیتی را با استفاده از منیزیت و کلرید منیزیم تهیه و تولید می کنند. فرمول شیمیایی منیزیت و فرمول شیمیایی کلرید منیزیم می باشد. همچنین کلرید منزیم از آب دریاها، دریاچه های نمک و ذخایر نمکی بدست می آید. ضمنا کلرید منیزیم از فاضلاب های صنعتی قابل جمع آوری می باشد. در این روش ابتدا باید مواد اولیه کلسینه شوند سپس برای زینتر شدن تحت منحنی پخت ویژه قرار بگیرد. در این فرآیند برای کمک زینتر از مواد ویژه ای نظیر اکسید زیرکونیم و اکسید کرم استفاده می شود. فرمول شیمیایی اکسید زیرکونیم ۲ZO و فرمول شیمیایی اکسید کرم۳O2Cr می باشد. معمولا در این روش پخت درون کوره تونلی و در دمای ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ سانتی گراد صورت می گیرد و برای حفظ استحکام بدنه از چسب استفاده می شود. پرس هیدرولیک عمدتا روش شکل دهی است.

از کسب و کار ساده به ثروت رسیدم

آجر نسوز قزاقی

مقایسه اندازه و ابعاد آجر نسوز قزاقی: آجر قزاقی که برای نما نیز استفاده می شود دارای ابعاد و سایزهای مختلفی می باشد. مثلا آجر نما قزاقی سایز استاندارد: ۳*۵.۵*۲۶ سانتیمتر می باشد که این ابعاد متغیر می باشد و بسته به نیاز مشتری تولید می شود برای مثال سایز ۳*۵/۵*۲۰ نیز مرسوم می باشد. اما مرسوم ترین و پرمصرفترین ابعاد آجر نسوز نما ۷*۳۲ سانتیمتر می باشد. مقایسه ابعاد آجر قزاقی نیمه و آجر نسوز نیمه: آجرهای نیمه برای نمای ساختمان استفاده می شود و با توجه به عرض آن برای برآمدگی ها و طراحی های خاص کاربرد دارند. ابعاد پر مصرفترین آجر قزاقی نیمه ۵.۵*۵.۵*۲۰ سانتیمتر می باشد که در آجر نسوز نیمه نیز به همین صورت می باشد و ممکن است تولید کنندگان آجر نسوز یا آجر قزاقی ابعاد دیگری نیز تولید کنند و این موضوع بیشتر به مشتری بستگی دارد.

از کسب و کار ساده به ثروت رسیدم

آجر نسوز قم

خاک نسوز موجود در آجر نسوز قم در واقع دارای مواد معدنی خاص با مقاومت حرارتی بالایی هستند. استفاده از اصطلاح نسوز در این آجرها کمی گمراه کننده میباشد و کاربر تصور‌ می‌کند که این آجرها به معنای واقعی کلمه نسوز هستند، ولی در حقیقت این‌گونه نیست و علی‌رغم مقاومت حرارتی بسیار بالای این آجرها، اصطلاح نسوز تنها اشاره به مواد معدنی نسوز بکار گرفته شده در فرآیند ساخت آن‌ها دارد.آجر آذرخش به دلیل ترکیب‌ها و مواد معدنی مختلفی که در آن به کار گرفته شده در رنگ‌بندی‌های متنوعی یافت‌ می‌شود و دلیل وجود رنگ بندی های مختلف این آجر ها همین مواد معدنی طبیعی میباشد که ثبات بسیار بالایی دارد. این نوع آجر‌ها که تحت عنوان آجرهای دارای مقاومت اسیدی نیز شناخته‌ می‌شوند، به طور ویژه ای برای مقاومت در برابر فعالیت اسیدی مواد شیمیایی و آب و هوا به کار برده‌ می‌شوند. به طور کلی آجر آذرخش معمولی ساخته شده از خاک نسوز طبیعی مقاومت بسیار خوبی در برابر اسید ها دارد، اما در صورتی که به مقاومت اسیدی بالاتری نیاز باشد.

از کسب و کار ساده به ثروت رسیدم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا