ورود نسل ۵/۳ تلفن همراه به کشور نيازمند تحقيقات بيشتري است

منوچهر گودرزي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه نگاه به نسل‌هاي مخابراتي آينده نگاهي استراتژيک خواهد بود اظهار داشت: نسل‌هاي جديد مخابراتي نياز به تحقيقات گسترده‌اي دارد و البته هزينه‌هاي بالاتري را نيز مي‌طلبد.وي گفت:نسل ۵/۳ تلفن همراه، بدون دخالت نيروهاي متخصص داخلي موفق نبوده و بدون استفاده از مهارت و …

منوچهر گودرزي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه نگاه به نسل‌هاي مخابراتي آينده نگاهي استراتژيک خواهد بود اظهار داشت: نسل‌هاي جديد مخابراتي نياز به تحقيقات گسترده‌اي دارد و البته هزينه‌هاي بالاتري را نيز مي‌طلبد.
وي گفت:نسل ۵/۳ تلفن همراه، بدون دخالت نيروهاي متخصص داخلي موفق نبوده و بدون استفاده از مهارت و دانش داخلي به عنوان مهره اصلي ، محال خواهد بود.
مهندس گودرزي با اشاره به کاربردهاي متفاوت نسل ۵/۳ تلفن همراه خاطرنشان کرد: از آن‌جايي که اين  نسل تلفن همراه سرويس ديتا را نيز شامل مي‌شود، کاربردهاي فراواني داشته و علي‌رغم نسل دوم که تنها مبتني بر شبکه هاي  “VOICE ” است براي ورود به کشور نيازمند تحقيقات بيشتري است.
وي با تاکيد بر اهميت امنيت تبادل اطلاعات در نسل‌هاي پيشرفته مخابراتي و نيز حضور نيروهاي متخصص داخلي در اين پروژه‌ها به نوع متفاوت فناوري در هر عصر اشاره و تصريح کرد: در قرن ۲۱ صنايع پيشرفته مخابراتي و الکترونيک نقش تعيين کننده اي در اقتصاد کشورها خواهند داشت.
اين کارشناس ارشد مخابرات از مديريت سرمايه گذاري و تخصص نيروي انساني به عنوان عوامل موثر در استفاده از تکنولوژي هاي مخابراتي نام برد و تصريح کرد: در صنايع      “هاي تک” توانمندي علمي بالا و سرمايه گذاري اوليه مهمترين عناصر را تشکيل مي دهند.
گفتني است اپراتورهاي تلفن همراه کشورمان در زمان حاضر مبتني بر شبکه هاي نسل ۲ تا ۷۵/۲ بوده و اپراتور سوم قرار است که سرويس هاي نسل سوم شبکه تلفن همراه را ارائه دهد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا