هیوندای توسان ۲۰۲۲ در تصادف چه میزان قابل اعتماد است؟! (+فیلم و عکس)

پیش از این، هیوندای توسان ۲۰۲۱ در تست های تصادف لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی را کسب کرده بود، اما مدل بروزرسانی شده ۲۰۲۲ موفق به کسب سه ستاره ایمنی از این مرکز شده است.

موبنا هیوندای توسان مدل ۲۰۲۱ برای عرضه در بازارهای آمریکای لاتین و کارائیب در تست های تصادف و ارزیابی ایمنی مرکز لاتین انکپ صفر ستاره از پنج ستاره ممکن را کسب کرد. خودروهای مورد آزمایش در کارخانه های کره جنوبی و جمهوری چک شرکت هیوندای تولید شده بودند و به دو کیسه هوا مجهز بودند.

 

 

هیوندای توسان ۲۰۲۱ در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۵۰.۲۳ درصد، در زمینه محافظت از سرنشینان کودک امتیاز ۵.۳۴ درصد، در زمینه محافظت از افراد آسیب‌پذیر حاضر در جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران امتیاز ۴۸.۴۰ درصد و در زمینه تجهیزات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو امتیاز ۶.۹۸ درصد را کسب کرد.

پس از نتایج ناامیدکننده هیوندای توسان ۲۰۲۱ در تست های تصادف و ایمنی لاتین انکپ، شرکت هیوندای تصمیم گرفت تا تجهیزات پایه مدل ۲۰۲۲ را ارتقا داده و کیسه های هوای جانبی، کیسه های هوای پرده ای، کمربند ایمنی سه نقطه ای، علامت‌گذاری آی-سایز (i-size) که استاندارد جدید اتحادیه اروپا برای صندلی های کودک مورد استفاده در خودرو است، سامانه مهار کودک، هشدار یادآور بستن کمربند ایمنی برای مسافر جلو، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی و سامانه محدودیت سرعت به مدل جدید افزوده شدند.

بر همین اساس، هیوندای مدعی معرفی خودرویی بهتر و ایمن‌تر شد و لاتین انکپ نیز به تازگی آزمایش توسان مدل ۲۰۲۲ را انجام داده است. مشخص شد که ادعای هیوندای درست بوده و مدل جدید توسان موفق شده است تا سه ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن را دریافت کند.

هیوندای توسان ۲۰۲۲ در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۸۲ درصد، در زمینه محافظت از سرنشینان کودک امتیاز ۷۰ درصد، در زمینه محافظت از افراد آسیب پذیر حاضر در جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران امتیاز ۴۸ درصد و در زمینه تجهیزات ایمنی موجود در خودرو امتیاز ۵۶ درصد را کسب کرده است که بهبود چشمگیر نسبت به مدل ۲۰۲۱ را نشان می دهد.

لاتین انکپ همچنین تجهیزات اختیاری مانند ترمز اضطراری اتوماتیک، سامانه های پشتیبانی از رانندگی بین خطوط و تشخیص لبه جاده را نیز آزمایش کرده که همگی عملکرد خوبی داشته اند، اما از آنجایی که به صورت آپشن ارائه می شوند در امتیاز و کسب ستاره ایمنی نقشی نداشته اند.

نتایج تست تصادف و ایمنی هیوندای توسان ۲۰۲۲ توسط لاتین انکپ نشان می دهد که تجهیزات و ویژگی های به کار رفته در یک خودرو تا چه اندازه می توانند به افزایش ایمنی در تصادفات و حفظ جان افراد کمک کنند.

تست تصادف هیوندای توسان 2022

تست تصادف هیوندای توسان 2022

تست تصادف هیوندای توسان 2022

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا