شاسی بلند محبوب هیوندای با ویژگی های جدید(+تصاویر)

موتور ارائه شده در حالت پایه نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۹۰ اسب بخار خروجی و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – توسان از محصولات مطرح کمپانی هیوندای است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون روی خط تولید قرار دارد و ۲ نسل آن بطور گسترده در بازار ایران نیز حضور داشته است. به تازگی تصاویر رسمی از مدل ۲۰۲۲ این محصول منتشر شده که در ادامه نگاهی به جزئیات آن خواهیم داشت. با توجه به تغییرات ظاهری، از مدل ۲۰۲۱ را می توان آغازی بر نسل چهارم این محصول دانست.

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ دماغه کراس اوور محبوب کره ای کاملا تغییر یافته و از الگوی جدید هیوندای با چراغ های اصلی یکپارچه در گریل(جلوپنجره) استفاده می کند.  بامپر(سپر) نیز الگویی از خطوط فعال و زوایای مختلف است که این رویکرد در نمای جانبی به نقطه اوج خود می رسد. آنچه هیوندای در نمای جانبی برای توسان ۲۰۲۲ اجرا کرده تا حدودی ذهن بیننده را به سمت کراس اوورهای لکسس می برد.

این حجم هندسی بسیار جذاب به نظر می رسد. شیب سقف، نوع طراحی و رنگ ستون آخر و تفاوت سطح ایجاد شده روی درب به همراه شکل متفاوت رینگ ها آنقدر جزئیات را پیش روی مخاطب قرار می دهد که برای لحظاتی درگیر تحلیل منظره مقابل خود باشد.

چراغ های عقب الگوی کاملا جدید و متفاوت از محصولات گذشته هیوندای را همراه خود دارند. این چراغ ها به شکل دوتایی و با یک نوار نورانی به یکدیگر ارتباط دارند.

توسان ۲۰۲۲ در مقایسه با نمونه ای که تحت عنوان مدل ۲۰۲۱ معرفی شد، تغییرات جزئی دارد. فاصله بین محورها از ۲۶۶۹ میلیمتر به ۲۶۷۹ میلیمتر رسیده است. طول خودرو نیز به ۴۵۰۰ میلیمتر رسیده که افزایش ۲۰ میلیمتری را نشان می دهد. عرض توسان ۲۰۲۲ برابر با ۱۸۶۴ میلیمتر است که افزایش ۱۵ میلیمتری را نشان می دهد.

کمترین میزان تغییرات ابعاد نیز مربوط به ارتفاع می شود که برابر با ۱۶۵۱ میلیمتر است و افزایش ۵ میلیمتری داشته است.

کابین

فضای داخل کابین طراحی ساده اما فناورانه ای دارد. بویژه نشانگر آمپر دیجیتال که در حالت تبلتی عمود بر کنسول قرار گرفته و در کادر ۱۰.۳ اینچی خود تصاویر باکیفتی را ارائه می دهد. نمایشگر اصلی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی نیز در اندازه ۱۰.۳  اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بسیار جذاب به نظر می رسد.

در آپشن ارزانتر توسان ۲۰۲۲ نمایشگر سیستم سرگرمی در اندازه ۸ اینچی ارائه می شود.

کنترل تنظیمات سیستم تهویه نیز هیچ دکمه فیزیکی ندارد و همه چیز در یک صفحه لمسی ارائه شده است.

فیلترهای پیشرفته برای سیستم تهویه هوای داخل کابین یکی دیگر از ویژگی های جدیدی است که هیوندای به این محصول آورده است.

از امکانان خودرو در بخش ایمنی می توان به سنسورهای برخورد، ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه و … اشاره کرد.

بخشی از امکانات مورد اشاره فقط در حالت آپشن ارائه خواهند شد.

پیشرانه

موتور ارائه شده در حالت پایه نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۹۰ اسب بخار خروجی و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن قابل انتخاب است.

برای مشتریانی که پیشرانه قدرتمندتری می خواهند؛ نمونه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیبرید ملایم که جزئیات آن مشخص نشده نیز قابل گزینش است. پیش بینی می شود این پیشرانه مجموعا ۲۳۰ اسب بخار خروجی و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

جعبه دنده هماهنگ شده با این پیشرانه نیز نامشخص است.

یکی دیگر از چشم اندازهای موجود در این بخش به نمونه پلاگین هیبرید مربوط می شود که از موتور ۴ سیلندر توربو استفاده کند.

پیش بینی می شود قیمت مدل پایه توسان ۲۰۲۲ حدود ۲۴ هزار دلار باشد و در حالت آپشن به ۳۳ هزار دلار و بالاتر هم برسد. نمونه هیبرید نیز از ۲۷ هزار دلار آغاز و تا ۳۵ هزار دلار بالا برود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا