سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ از تست شارژدهی باتری سربلند بیرون آمد

پیش‌تر هنگامی‌که اعلام شد ظرفیت باتری مورد استفاده در سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ مشابه با گلکسی زد فولد ۳ است؛ بسیاری از کارشناسان در خصوص مدت شارژدهی هندست تاشو جدید سامسونگ دچار احساس تردید و نگرانی شدند.

موبنا – اکنون تجربه استفاده تقریبا یک هفته‌ای از این اسمارت‌فون نشان می‌دهد که شارژدهی باتری آن بسیار عالی است. با توجه به اینکه اندازه باتری گلکسی زد فولد ۴ افزایش پیدا نکرده‌ است؛ لذا عملکرد غول کره‌ای در این زمینه فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. افزایش راندمان انرژی در پنل تاشو Eco2 OLED Plus ساخت سامسونگ دیسپلی نیز در تحقق این عملکرد چشمگیر نقش قابل‌توجهی دارد.

شارژدهی باتری پرچم‌دار تاشو جدید سامسونگ تقریبا طی مدت ۳ روز ابتدایی استفاده از آن چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا که طی این دوره دستگاه در حال یادگیری الگوهای استفاده کاربران است. با این‌حال حتی در نخستین روز استفاده از گوشی نیز شارژ باتری آن پس از مدت نزدیک به ۲۰ ساعت استفاده به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و کاربران ناچارا بایستی هندست خود را به شارژر متصل کنند. در صورت استفاده مداوم از نمایشگر، انجام امور پردازشی سنگین نظیر بازیابی اطلاعات از یک دستگاه قدیمی و اجرای برخی اپلیکیشن‌ها نظیر واتس‌آپ این مدت زمان به حدودا ۴ ساعت کاهش خواهد یافت.

در سومین روز استفاده از گوشی، مدت شارژدهی گلکسی زد فولد ۴ شروع به افزایش کرد. کارشناسان وبسایت SamMobile در ارزیابی‌های خود صرفا از اتصال ۵G استفاده کرده و وای‌فای گوشی را در وضعیت خاموش قرار دادند. همچنین تنظیماتی نظیر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای نمایشگر، تنظیم خودکار روشنایی و حالت عملکرد استاندارد در وضعیت فعال نگه داشته شدند. در این‌حالت پس از مدت ۱۲ ساعت و روشن بودن نمایشگر برای مدت ۴ ساعت و ۱۱ دقیقه، ۳۲ درصد از شارژ باتری گوشی باقی ماند. این رقم با توجه به میزان مصرف بالای انرژی در اتصال ۵G بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

پدیده عجیب در چهارمین روز استفاده از گوشی مشاهده شد. در آن زمان کارشناسان، اتصال ۵G را به LTE تغییر داده و سایر تنظیمات از جمله خاموش بودن اتصال وای‌فای مشابه حالت قبل حفظ شدند. پس از استفاده ۱۲ ساعته از گوشی و روش بودن نمایشگر برای مدت نزدیک به ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه کماکان ۵۳ درصد از شارژ باتری باقی ماند. مشخصا مدت زمان استندبای حتی با وجود فعال بودن مشخصه نمایشگر همیشه روشن بسیار کم به‌نظر می‌رسید. با حدودا ۲ ساعت استفاده بیش‌تر از گوشی در اواخر وقت شب، صبح روز بعد کماکان ۴۱ درصد از شارژ باتری باقی ماند.

 

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از تست شارژدهی باتری سربلند بیرون آمد

در پنجمین روز جعبه‌گشایی گوشی، دستگاه در معرض شدیدترین سناریوهای کاربردی قرار گرفت و کلیه تنظیمات مربوط به روز چهارم نیز بدون تغییر باقی ماندند. در این‌حالت پس از استفاده شدید از گوشی برای مدت بیش از ۱۳ ساعت و عکاسی با دوربین آن برای مدت بیش از ۲ ساعت (و عدم اتصال گوشی به شارژر در طول مدت شب) میزان شارژ باتری در ساعت ۹ صبح روز بعد به ۱۰ درصد رسید.

در نتیجه می‌توان ادعا کرد که شارژدهی باتری سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ حقیقتا بسیار مطلوب است؛ پدیده‌ای که به‌کارگیری تراشه کارآمدتر اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام احتمالا اصلی‌ترین عامل آن محسوب می‌شود. این تراشه با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و در مقایسه با فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ که برای تولید تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ مورد استفاده قرار گرفته است؛ کارآیی مطلوب‌تری دارد. تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در پرچم‌داران سری گلکسی S22 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که گلکسی زد فولد ۴ در رده قیمتی خود حتی می‌تواند با گلکسی S22 اولترا مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز رقابت نموده و استقامت باتری مطلوبی را از خود ارائه دهد.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ تمامی اعداد و ارقام فوق منوط به فعال بودن همیشگی حالت عملکردی استاندارد هستند. بنابراین در صورت فعال‌سازی حالت عملکردی جدید لایت برای افزایش شارژدهی باتری، احتمالا شاهد بهبود هرچه بیش‌تر استقامت باتری خواهیم بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ با معرفی اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ از این حالت عملکردی جدید نیز رونمایی کرد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا