آتش گرفتن وحشتناک مخزن گاز CNG و اتوبوسی که در ایتالیا خاکستر شد! (+فیلم)

جالب است بدانید وسایل نقلیه تجاری و اتوبوس هایی که از سی ان جی استفاده می کنند در اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیردند بویژه در یونان و ایتالیا…

موبنا – صرفه جویی در مصرف انرژی همواره یکی از مهمترین چالش های پیش روی تمامی کشورهای جهان بوده است. یکی از راهکارهای مهم در این میان جایگزینی سوخت های  ارزانتر در مقایسه با بنزین بوده که در برخی از کشورها با گازسوز یا دوگانه سوز کردن خودروها انجام شده است. در ایران نیز چنین روش هایی مدنظر قرار داشته است.

اما تا نام خودروی گازسوز به میان می آید مساله ایمنی آن زودتر از هر چیزی در ذهن مخاطب ایجاد می شود و شاید هیچ گاه اعتمادی که به یک خودروی بنزینی و ایمنی باک آن وجود دارد در رابطه با نوع گازسوز آن وسیله شکل نمی گیرد!

اخیرا یک ویدیو کوتاه در رسانه های مجازی بسیار پربازدید شده که مربوط به انفجار و آتش سوزی شدید اتوبوس گازسوز در پروجا ایتالیا است.

 

 

این اتوبوس ایویکو از مخزن سی ان جی روی سقف استفاده می کرده که زبانه های آتش از ۳ جهت صحنه ای وحشتناک را ابتدا روی سقف ایجاد می کند و در نهایت کل اتوبوس سوخته و از بین می رود.

خوشبختانه اتوبوس به سرعت تخلیه شده و این حادثه تلفات جانی بدنبال نداشته است.

جالب است بدانید وسایل نقلیه تجاری و اتوبوس هایی که از سی ان جی استفاده می کنند در اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیردند بویژه در یونان و ایتالیا. توجیه استفاده از این کلاس به آسیب کمتر آنها برای محیط زیست در مقایسه با سوخت های فسیلی مربوط می شود و گفته می شود که در مقایسه با نمونه های الکتریکی نیز برد حرکتی بهتری دارند و زیرساخت های مربوط به شارژ باتری را نیز نیاز ندارند.

گزارش ها نشان می دهد که آخرین حادثه مشابه برای یک اتوبوس در اروپا مربوط به سال ۲۰۱۲ و کشور هلند می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا