تعطیلات مانع انتشار اخبار هسته‌ای شد؟

مدیر مسؤول روزنامه شرق درباره‌ی اینکه آیا تعطیلات عید فطر در فاصله‌ی نزدیک به توافق هسته‌ای، بر عملکرد رسانه‌های داخلی در پرداختن به این موضوع مهم ملی تاثیر گذاشت؟ اظهار کرد: ارزیابی من از عملکرد رسانه‌ها مثبت است. فکر می‌کنم توافق هسته‌ای حادثه بسیار مهمی در عرصه جهانی بود و ما در این مذاکرات چیزهای …

مدیر مسؤول روزنامه شرق درباره‌ی اینکه آیا تعطیلات عید فطر در فاصله‌ی نزدیک به توافق هسته‌ای، بر عملکرد رسانه‌های داخلی در پرداختن به این موضوع مهم ملی تاثیر گذاشت؟ اظهار کرد: ارزیابی من از عملکرد رسانه‌ها مثبت است. فکر می‌کنم توافق هسته‌ای حادثه بسیار مهمی در عرصه جهانی بود و ما در این مذاکرات چیزهای زیادی به دست آوردیم که نیازمند این بود تا رسانه‌ها خوب به آن بپردازند و خوب هم پرداختند.

رحمانیان در عین حال گفت: با توجه به اینکه سیستم توزیع، متناسب با سایر بخش‌های کشور در ایام تعطیل، تعطیل می‌شود، طبیعتا تولید محتوا نمی‌تواند به دست مخاطب برسد‌، اما معدل عملکرد رسانه‌های ما خوب بوده است و آن را مثبت ارزیابی می‌کنم.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رسانه ایسنا‌، گفت: با توجه به فضای جدید جهانی و دنیای وب، باید به این سمت برویم که در چنین شرایطی و تعطیلی مطبوعات، اطلاع‌رسانی از طریق پنجره رسانه‌های مجازی صورت بگیرد و تقویت شوند. افرادی هم که دنبال خبر هستند از طریق وب اطلاعات خودشان را به دست می‌آورند و معطل نمی‌شوند. اما نکته‌ای که وجود دارد وقتی امکان رساندن تولیدات برای مخاطب وجود ندارد رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات از طریق سایت‌هایشان می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند؛ یعنی محدود به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب نشوند. خود روزنامه شرق در چنین شرایطی از طریق توییتر تلاش کرده است اطلاع‌رسانی کند و موثر هم بوده است. مخاطبان ما این شرایط را دریافتند که اگر روزنامه تعطیل است، از طریق اخباری که در توییتر گذاشته می‌شود، اخبار آن روزنامه را دنبال کنند. در حال حاضر خود توییتر یک مرجع خبری شده است.

مدیر مسؤول شرق در عین حال بر نبود شرایط توزیع مطبوعات در تعطیلات اشاره کرد و گفت: وقتی توزیعی وجود ندارد که روزنامه‌ها را به دکه‌های مطبوعاتی برساند و اساسا خود دکه‌های مطبوعاتی تعطیل‌اند، در چنین شرایطی نمی‌شود کاری انجام داد. وقتی کشور تعطیل است این اتفاق به همه حوزه‌ها سرایت می‌کند، دکه‌دار و سیستم توزیع هم تعطیل می‌شود. اکثر روزنامه‌ها مشکل توزیع در ایام تعطیلات را داشته و خود ما نیز نمی‌خواستیم تعطیل کنیم اما وقتی با چنین شرایطی مواجه شدیم مجبور شدیم تعطیل کنیم.

وی همچنین درباره‌ی ارزیابی‌اش نسبت به عملکرد رسانه‌ها در ایام تعطیل نیز مطرح کرد: ارزیابی من مثبت است. فکر می‌کنم توافق در مذاکرات هسته‌ای، حادثه‌ی بسیار مهمی در عرصه جهانی بود و ما در این مذاکرات چیزهای زیادی به دست آوردیم. تحقق این امر نیازمند آن بود که رسانه‌ها خوب به موضوع بپردازند که خوب هم پرداختند. برای اینکه ما تنها کشوری در دنیا هستیم که با توجه به اینکه شش قطعنامه علیه ما ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل صادر شده بود، توانستیم با گفت وگو خودمان را از ذیل این قطعنامه خارج کنیم.

در حالی که کشورهای دیگر با جنگ از ذیل آن بیرون آمدند. ولی ما خوشبختانه توانستیم دنیا را قانع کنیم که اهل گفت وگو منطق هستیم و این گفت وگو و منطق اثر گذاشت. اگر همه مذاکرات به این ختم شود که ما قطعنامه‌ای که امروز اتفاقا قرار است در شورای امنیت مصوب شود، شش قطعنامه قبلی را ملغی کند، این پیروزی بزرگ و دستاورد قابل ستایش است و رسانه‌ها توانستند این را در سطح خودشان اطلاع‌رسانی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا