پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

پرچمداران جدید هواوی در سری P30 به تازگی در تهران رونمایی شدند. یکی از این پرچمداران قدرتمند، گوشی P30 Lite است.

مجله آنلاین موبنا – در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی ها و قابلیت های این گوشی می پردازیم.

 

طراحی زیبا و منحصر به فرد این مدل دقیقا مطابق با اصول طراحی سایر گوشی های سری P30 است. صفحه نمایش این مدل نسبت به گوشی P30 کمی بزرگتر است. برآمدگی بالای صفحه (Notch) درست در قسمت میانی بالای نمایشگر قرار دارد که دوربین ثانویه نیز در آن تعبیه شده است. خروجی صدا در بالای همین قسمت قرار دارد که چراغ اعلان LED نیز در آن به صورت نامشخص گنجانده شده است.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

در سمت راست گوشی کلید تنتظیم صدا و دکمه خاموش/روشن دستگاه قرار دارد. میکروفون و شیار سیمکارت ها نیز در بالای آن است. در پایین دستگاه نیز خروجی ۳.۵ میلی متری هدفون، میکروفون اصلی، بلندگو و خروجی USB Type-C قرار دارند.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

در پشت دستگاه، حسگر اثرانگشت و دوربین های سه گانه این گوشی دیده می شود که کمی برجسته تر از سطح قاب گوشی است. برای گوشی P30 Lite سه دوربین قدرتمند با کیفیت های ۲۴ مگاپیسل، ۸ مگاپیکسل (Ultrawide) و ۲ مگاپیکسل (با حسگر عمق) در نظر گرفته شده است.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

قاب گوشی سه بعدی و خمیده است و رنگبندی خیره کننده ای دارد.

 

نمایشگر این مدل از نوع فول اچ.دی با رزولوشن ۲۳۱۲ x 1080 پیکسل است. اندازه صفحه نمایشگر ۶.۱۵ اینچ و نسبت آن به بدنه دستگاه حدود ۸۴.۲ درصد است.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

وضوح تصویر نمایشگر این گوشی بسیار خوب است به نحوی که رنگهای روشن، بسیار دلنشین و رنگ سیاه، بسیار عمیق به چشم می آیند. با توجه به نوع نمایشگر در این گوشی که FHD+ است، تصاویر با جزئیات بسیار مطلوبی دیده می شوند.

 

همانطور که قبلا اشاره شد، گوشی P30 Lite دارای دوربین سه گانه است که دوربین اصلی ۲۴ مگاپیسل، دوربین Ultrawide 8 مگاپیکسل و دوربین با حسگر عمق ۲ مگاپیکسل است. دوربین ثانویه نیز ۳۲ مگاپیکسل است.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

دوربین ثانویه گوشی P30 Lite بسیار قدرتمند است. سلفی های گرفته شده با این دوربین، فارغ از اعمال یا عدم اعمال AL Beauty، بسیار باکیفیت هستند. همچنین، این گوشی برای بلوری کردن پشت زمینه تصاویر، گزینه هایی در اختیار کاربر قرار می دهد.

درخصوص دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسل، کیفیت و جزئیات تصاویر بسیار خیره کننده است. در محیطی با نور طبیعی، رنگها و کیفیت تصاویر بسیار بی نقص هستند.

در مورد دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل Ultrawide، تصاویر بسیار باکیفیت، متمایز و جزئیات تصاویر کاملا واضح هستند.

کیفیت تصاویر در صورت اعمال “حالت شب” بسیار مطلوب است به شرطی که دستتان نلرزد.

تصاویر زیر نیز با گوشی P30 Lite گرفته شده اند.

این گوشی قادر به فیلمبرداری با کیفیت ۶۰ps در ۱۰۸۰p است. اگر دستتان نلرزد یا سه پایه مخصوص دوربین برای فیلمبرداری داشته باشید، کیفیت فیلم گرفته شده با این دستگاه بسیار خوب و مطلوب می شود.

ویدئوی زیر با استفاده از گوشی P30 Lite گرفته شده است.

 

 

گوشی P30 Lite نیز همانند بسیاری از گوشی های سری P30 دیگر، EMUI 9.0.1 را روی سیستم عامل پای ۹.۰ اجرا می کند. برنامه ها به صورت پیش فرض در چند صفحه متعدد نمایش داده می شوند که می توان در قسمت تنظیمات نحوه چیدمان آنها را تغییر داد. سه کلید رایج کنترل در پایین صفحه نمایشگر نیز قابل تغییر و تنظیم مجدد است.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

بعضی برنامه های از-پیش-نصب شده در این گوشی Health app، Hicare و یک برنامه Clone app است که برای انتقال داده ها از گوشی قبلی هواوی به گوشی جدید هواوی بسیار مفید و کاربردی است. دیگر برنامه ها نیز Twin، Private Space، Huawei Share، Wireless Protection و Smarrt Assistance هستند. برنامه های گوگل نیز از قبل روی گوشی نصب شده اند.

حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است و این تعداد برنامه تاثیر چندانی روی کارکرد گوشی ندارد. این حافظه همچنان گنجایش کافی برای نصب برنامه های بیشتر را داراست و در صورت نیاز می توان با کارت حافظه جانبی میکرو اس.دی حافظه آن را باز ارتقا بخشید.

 

پردازنده این گوشی Kirin 710 به همراه Mali-G51 GPU است. رم این مدل ۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است که قابلیت ارتقا و نصب کارت حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت را داراست. سرعت و دقت فناوری تشخیص چهره، ورودی رمزعبور و اسکن اثرانگشت بسیار بالاست. وبگردی، انتقال فایلها، نمایش ویدئو و کارهایی از این قبیل بسیار روان انجام می شوند.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

گرچه گوشی P30 Lite جزو گوشی های میان رده طبقه بندی می شود اما سرعت بالای این دستگاه قابل قیاس با مدل های مشابه نیست و بسیاری از بازیها را به راحتی اجرا می کند.

 

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

این گوشی از تمامی قابلیت های ارتباطی رایج از قبیل وای فای، بلوتوث، GPS و ۴G LTE بهره می برد. همچنین به دلیل بهره مندی از حسگر ژیروسکوپ، امکان ساخت کیوایموجی با دوربین و انجام بازی های AR از قبیل پوکمون.گو با آن فراهم است.

ظرفیت باتری این گوشی ۳.۳۴۰ میلی آمپر است و تا ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام دارد. همچنین، تنها حدود ۲ ساعت زمان لازم است تا باتری ۱۰۰ درصد شارژ شود.

پرچمدار جدید هوآوی؛ P30 Lite (+فیلم و عکس)

 

نمایشگر
اندازه ۶.۱۵ اینچ، FHD
نوع شیشه خمیده ۳D
رزولوشن ۲۳۱۲ x 1080 پیکسل

۴۱۵ ppi

بدنه
اندازه ۷.۴ x 72.7  x 152.9 میلی متر
وزن ۱۵۹ گرم
عملکرد
CPU چندهسته ای (۴×۲.۲ GHz Cortex-A73 + 4×1.7 GHz Cortex-A53)

۷۱۰ HiSilicon Kirin

Mali-G51 GPU

حافظه
رم ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه جانبی ۵۱۲ گیگابایت
باتری
ظرفیت ۳۳۴۰ میلی آمپر، Li پلیمر، ثابت
دوربین
دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل
دوربین ثانویه ۳۲ مگاپیکسل
امکانات ارتباطی
پشتیبانی شبکه دو سیمکارت ۴G
موارد دیگر وای فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac

بلوتوث ۴.۲

GPS

NFC

USB Type-C

دیگر امکانات
حسگر اثرانگشت دارد
حسگر ژیروسکوپ دارد
سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای

EMUI 9.0.1

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا