خودروی کاملا برقی جدید ولوو معرفی شد: پلستار ۲ (+عکس)

«پلستار ۲» از نظر اندازه اتاق با اتومبیل‌های «تسلا مدل ۳» و «بی‌ام‌دبلیو سری ۳» برابری می‌کند و از آن به عنوان یک اتومبیل برقی با توان حرکت ۳۰۰ مایل با هربار شارژ باتری و اتاق ۵ درب یاد می‌کنند که قرار است طی سال جاری میلادی وارد بازار شود و البته هنوز تصاویر رسمی آن منتشر نشده است.

موبنا – شرکت ولوو از بزرگترین خودروسازان جهان خانواده جدید محصولات برقی خود را با نام «پلستار» توسعه می‌دهد تا از این طریق گوی سبقت را از خودروهای برقی تسلا برباید و این زیرمجموعه شرکت سوئدی هم اکنون سایت اینترنتی جدیدی برای رابط کاربری خود راه‌اندازی کرده است و قصد دارد بر اساس آن محصول جدید یعنی «پلستار ۲» را معرفی کند. برای این خودروی برقی جدید رابط کاربری جدید مبتنی بر سیستم عامل اندروید توسعه یافته است و بر اساس گزارش‌های موجود، این پلتفرم قابلیت‌های مختلف از جمله دستیار هوشمند گوگل اسیستنت، فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه که به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل اندروید وجود دارد را ارایه می‌کند و به نظر می‌رسد قابلیت‌های فراوانی برای آن در نظر گرفته شده است.

«پلستار ۲» در اصل محصولی در خانواده خودروهای کوچک مبتنی بر باتری (BEV) محسوب می‌شود که به صورت مستقیم با اتومبیل برقی «تسلا مدل ۳» رقابت می‌کند و قیمت آنها هم تقریبا مشابه در نظر گرفته شده است. «گرِگ همبرو» مدیر شرکت ولوو در آمریکا با اعلام خبر مذکور توضیح داد قرار است خودروی جدید آنها با توان ۶۰۰ اسب بخار خودروهای «تسلا مدل اس» را هم از نظر قدرت پشت سر بگذارد.

خودروی کاملا برقی جدید ولوو معرفی شد: پلستار 2 (+عکس)

این طور که گفته می‌شود، «پلستار ۲» از نظر اندازه اتاق با اتومبیل‌های «تسلا مدل ۳» و «بی‌ام‌دبلیو سری ۳» برابری می‌کند و از آن به عنوان یک اتومبیل برقی با توان حرکت ۳۰۰ مایل با هربار شارژ باتری و اتاق ۵ درب یاد می‌کنند که قرار است طی سال جاری میلادی وارد بازار شود و البته هنوز تصاویر رسمی آن منتشر نشده است.

رابط کاربری ویژه‌ای که برای این خودروی برقی در نظر گرفته شده هوشمند و جدید است. «پلستار ۲» نخستین خودرویی محسوب می‌شود که رابط کاربری نرم‌افزاری آن به طور کامل بر پایه سیستم عامل اندروید توسعه یافته است. این خودرو روی کنسول جلوی خود یک صفحه نمایش لمسی عمودی را شامل می‌شود که کم و بیش شبیه به گوشی‌های هوشمند اندرویدی عمل می‌کند و به صورت مرتب به‌روزرسانی می‌شود. کاربران در این صفحه نمایش لمسی می‌توانند تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد نیاز خود را دانلود کنند و از این طریق بتوانند به فروشگاه اینترنتی «گوگل پلی استور» دسترسی داشته باشند.

خودروی کاملا برقی جدید ولوو معرفی شد: پلستار 2 (+عکس)

در حال حاضر انواع مختلف اپلیکیشن‌های اندرویدی متناسب با فضای داخل خودرو طراحی شده است که تمامی آنها می‌توانند در «پلستار ۲» به صورت مستقیم دانلود شوند و مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود گفته می‌شود این نخستین بار است که یک شرکت ودروسازی روی نمایشگر لمسی اتومبیل جدید خود سیستم عامل متن‌باز را مورد استفاده قرار می‌دهد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که ولوو از قابلیت‌های امنیتی ویژه بهره برده است تا این پلتفرم متن‌باز مشکلی را برای خودرو به وجود نیاورد.

البته باید توجه داشت که در مرحله کنونی اطلاعات بیشتری در مورد «پلستار ۲» منتشر نشده است و شرکت ولوو ترجیح داده است در این مرحله وارد جزییات نشود. با این وجود از هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که در این خودروی جدید گوشی هوشمند شما به جای سوئیچ اصلی خودرو عمل می‌کند. قرار است در این خودرو دستیار هوشمند «گوگل اسیستنت» وظایف مربوط به دریافت فرمان‌های صوتی را برعهده بگیرد و همچنین اپلیکیشن «گوگل مپس» وظیفه مسیریابی و هدایت خودرو را برعهده داشته باشد. نتیجه این همکاری چندجانبه اپلیکیشن‌های گوگل ارایه یک سیستم یکپارچه در مدل جدید خودروی برقی شرکت ولوو خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا