تبدیل ضایعات اتومبیل‌های برقی تسلا به تخته موج سواری! (+عکس)

طول این تخته موج سواری ۲۰۳ سانتی‌متر محاسبه می‌شود و جنس آن در اصل ترکیبی از رزین اپوکسی و کامپوزیت‌های فیبر کربنی است و شرکت سازنده در جریان طراحی آن از خودروهای خود الهام گرفته است.

موبنا – «ایلان ماسک» بزرگترین کارخانه تولید خودروهای برقی را با نام «تسلا» راه‌اندازی کرده است و با این وجود هرگز خود را به تولید این محصول محدود نکرده است و به صورت همزمان شرکت فضایی «اسپِیس‌ایکس»، شرکت «بورینگ کمپانی» برای ساخت سریع‌ترین خطوط حمل و نقل زمینی جهان، فروشگاه «تسلا شاپ» و … را هم مدیریت می‌کند. او تاکنون ابزارهای کاربردی عجیب را هم ارایه کرده است و هم اکنون در آخرین گام به صورت محدود تخته‌ مخصوص موج‌سواری را با برند تسلا عرضه کرده است که این تخته‌ها از ضایعات به دست آمده در جریان ساخت اتومبیل‌های تسلا تولید شده‌اند.

تبدیل ضایعات اتومبیل‌های برقی تسلا به تخته موج سواری! (+عکس)

این تخته موج سواری که «لیمیتد ادیشن تسلا سرفبرد» نامگذاری شده است طراحی مشابه محصولات شرکت تسلا را دارد. طول این تخته موج سواری ۲۰۳ سانتی‌متر محاسبه می‌شود و جنس آن در اصل ترکیبی از رزین اپوکسی و کامپوزیت‌های فیبر کربنی است و شرکت سازنده در جریان طراحی آن از خودروهای خود الهام گرفته است.

تبدیل ضایعات اتومبیل‌های برقی تسلا به تخته موج سواری! (+عکس)

سطح روی این تخته‌های موج سواری مات و براق است و که برای آن از خودروهای تسلا استفاده شده است و در قسمت پشت و جلوی آن هم آرم شرکت تسلا دیده می‌شود و در زیر آن دو لایه پارچه‌ای برای افزایش مقاومت و و کاهش ضربه‌ها حین موج سواری ب کار رفته است.

تبدیل ضایعات اتومبیل‌های برقی تسلا به تخته موج سواری! (+عکس)

این اقدام بسیار جالب است که شرکت خودروسازی تسلا از ضایعات محصولات خود توانسته است ابزار کاربردی و مفید را در اختیار کاربران قرار دهد. البته باید توجه داشت تسلا نخستین شرکت خودروسازی محسوب نمی‌شود که دست به چنین اقدامی زده است و هم اکنون دیگر خودروسازان بزرگ از جمله مینی، پژو، مرسدس-بنز و جگوار لند روور هم چنین محصولاتی را عرضه می‌کنند.

البته شرکت تسلا قصد ندارد به یک برند بزرگ در زمینه تخته‌های موج سواری تبدیل شود و هم اکنون به صورت محدود فقط ۲۰۰ قطعه از این تخته‌های موج سواری را تولید و آنها را برای فروش عرضه کرده است. آن دسته از افرادی که به محصولات تسلا علاقه دارند باید بدانند که هر کدام از این تخته‌های موج سواری ۱۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و در هر نقطه از جهان که آنها را خریداری کنند بین ۲ تا ۱۰ هفته طول می‌کشد تا این تخته‌ها به دست آنها برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا