زیکر ۰۰۱ اف آر ؛ اژدهای چینی به تسلا حمله کرد! (+عکس)

باتری مورد استفاده در زیکر ۰۰۱ اف آر توسط دیگر کمپانی چینی CATL تولید شده و ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این باتری از فناوری شارژ فوق سریع ۸۰۰-ولت پشتیبانی می کند تا طی ۱۵ دقیقه ظرفیت آن از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

موبنا زیکر برند مهم کمپانی جیلی در بخش محصولات الکتریکی لوکس است. مدتی پیش ۰۰۱ از زیکر را معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

زیکر ۰۰۱ از طراحی جذاب شوتینگ بریک لیفت بک بهره می برد و اگر بخواهیم یک مشابه اصل و نسب دار برای آن نام ببریم قطعا باید به پورشه پانامرا اسپرت توریزمو اشاره کنیم.

اما در جدیدترین خبر پیرامون زیکر ۰۰۱ ، کمپانی جیلی از نسخه FR آن خبر داده است که تحویل آن از اکتبر در چین آغاز خواهد شد. پیشرانه این هیولای چینی برابر با ۱۲۶۵ اسب بخار خروجی دارد!

زیکر 001 اف آر ؛ اژدهای چینی به تسلا حمله می کند! (+عکس)

عددی که جیلی ادعا کرده حتی از تسلا مدل اس پلید با ۱۰۲۰ اسب بخار هم بیشتر است و البته تفاوت زیادی هم دارد.

همانطور که اشاره کردیم، نسخه اف آر هیچ تفاوت خاصی در بخش طراحی با نسخه استاندارد زیکر ۰۰۱ که به تازگی روانه بازار اروپا هم شده، ندارد فقط تزئینات اسپرت بدنه قابل اشاره است.

زیکر ۰۰۱ استاندارد از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوندفوت بهره می برد. در نسخه اف آر از ۴ موتور الکتریکی استفاده شده تا ۹۴۳ کیلووات را در اختیار چرخ ها قرار دهند.

زیکر ۰۰۱ اف آر طی ۲.۰۷ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد، این در شرایطی است که تسلا مدل اس پلید رکورد زمانی ۱.۹۹ ثانیه را در اختیار دارد. همچنین اشاره کنیم که لوسید ایر سافایر با پیشرانه ۱۲۳۴ اسب بخاری خود، رکورد زمانی ۱.۸۹ ثانیه را در اختیار دارد.

البته دو مدل نامبرده از منظر شرایط آئروداینامیک در مقایسه با زیکر ۰۰۱ اف آر در وضعیت بهتری قرار دارند که احتمالا تفاوت رکوردهای زمانی را توجیه می کند.

حضور یک موتور الکتریکی مرتبط با هر چرخ، امکان حرکت چرخش تانک را نیز برای زیکر ۰۰۱ اف آر فراهم می کند.

باتری مورد استفاده در زیکر ۰۰۱ اف آر توسط دیگر کمپانی چینی CATL تولید شده و ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این باتری از فناوری شارژ فوق سریع ۸۰۰-ولت پشتیبانی می کند تا طی ۱۵ دقیقه ظرفیت آن از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

این خودرو همچنین مجهز به بسته ارتباط ماهواره ای است که امکان برقراری ارتباط دائم را برای آن فراهم می کند.

همانطور که اشاره کردیم در بدنه از کیت اسپرت فیبرکربن استفاده شده که علاوه بر زیبایی بر مدیریت وزن و دستیابی به هدف کاهش آن، تاثیر داشته است.

اسپویلر سقف، سپر اسپرت و به همراه اسپلیتر، ورودی هوای بزرگ تر، ساید اسکیرت، چرخ های بزرگ تر، بال عقب و سپر اسپرت عقب به همراه یک دیفیوزر بزرگ از جمله جزئیات اسپرت بدنه نسخه اف آر هستند.

هنوز تصویری از فضای داخل خودرو منتشر نشده است.

زیکر ۰۰۱ اف آر از حدود ۱۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. تسلا مدل اس پلید حدود ۱۴۷ هزار دلار قیمت دارد. تولید زیکر ۰۰۱ اف آر محدود به ۹۹ دستگاه در هر ماه خواهد بود.

زیکر ۰۰۱ اف آر

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا