کامیون کاملا برقی تسلا آماده ورود به جاده‌ها (+عکس)

زمانی که بار این کامیون کاملا پر شده است و به عبارت دیگر محموله ۸۰ هزار پوندی معادل ۳۶ هزار و ۲۸۸ کیلوگرم را با خود حمل می‌کند، ظرف ۲۰ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رساند که این رکورد بسیار قابل ملاحظه است.

موبنا – شرکت تسلا که بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های برقی در جهان محسوب می‌شود مدتی قبل از نخستین کامیون برقی خود با نام «تسلا سِمی» رونمایی کرد و البته آن زمان مشخص نشد که این محصول از چه زمانی وارد خیابان‌ها می‌شود. در خبرهای اولیه گفته شده بود این کامیون متفاوت که با شکل ظاهری زیبا هم طراحی شده است با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند معادل ۵۰۰ مایل در جاده‌ها حرکت کند البته شتاب و سرعت بالا مشابه کامیون‌های مجهز به موتور احتراقی داشته باشد.

کامیون کاملا برقی تسلا آماده ورود به جاده‌ها (+عکس)

«ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا پس از آنکه دو مدل از کامیون‌های ۱۸ چرخ «سِمی» را در خیابان‌ها به نمایش گذاشته بود، هم اکنون جزییات بیشتری را در مورد آنها اعلام کرد. این طور که گفته شده است این کامیون زمانی که خالی و بدون بار است می‌تواند در کمتر از ۵.۰ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل معادل ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند و توجه داشته باشید که چنین شتابی برای خودروهای اسپورت ارایه می‌َود. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که آقای ماسک می‌گوید زمانی که بار این کامیون کاملا پر شده است و به عبارت دیگر محموله ۸۰ هزار پوندی معادل ۳۶ هزار و ۲۸۸ کیلوگرم را با خود حمل می‌کند، ظرف ۲۰ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رساند که این رکورد بسیار قابل ملاحظه است. نکته قابل ملاحظه دیگر این است که گفته شده است «سِمی» می‌تواند در شرایط که قسمت بار آن کاملا پر شده است به حرکت خود با میانگین سرعت ۶۵ مایل بر ساعت معادل ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

کامیون کاملا برقی تسلا آماده ورود به جاده‌ها (+عکس)

آقای ماسک می‌گوید زمانی که بار «تِسلا سِمی» کاملا پر شده است و با میانگین سرعت ۶۵ مایل بر ساعت در حال حرکت است، این کامیون می‌تواند با هر بار شارژ کامل باتری ۵۰۰ مایل معادل ۸۰۵ کیلومتر در جاده‌ها حرکت کند. برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند توانایی نگهداری انرژی در این کامیون را با مدل های دیزلی مقایسه کنند باید گفت ظرفیت مخزن کامیون تسلا دو برابر نمونه‌های معمول آن است و کامیون‌های دیزلی به طور معمول با هر باک پر می‌توانند کمتر از ۲۵۰ مایل معادل ۴۰۰ کیلومتر در جاده‌ها حرکت کنند. در مقایسه با آن «سِمی» قادر است با یک بار شارژ دو برابر این مسیر را پشت سر بگذارد که این رکورد هم بسیار قابل ملاحظه است. در این میان اگر راننده قصد داشته باشد باتری‌های کامیون را شارژ کند، می‌توان به کمک سیستم شارژ سریع تسلا به مدت ۳۰ دقیقه خودروی خود را به برق متصل کند تا با این میزان شارژ بتواند ۴۰۰ مایل معادل ۶۴۴ کیلومتر در جاده‌ها پیش برود. آقای ماسک در این زمینه هم توضیح داده است که انتظار ۳۰ دقیقه‌ای برای شارژ باتری کامیون چندان عجیب نیست. زیرا کامیون‌های دیزلی مشابه برای آنکه بتوانند مخزن خود را به طور کامل شارژ کنند می‌بایست ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانند. این زمان برای استراحت راننده و حرکت مجدد آن در جاده بسیار مناسب است.

کامیون کاملا برقی تسلا آماده ورود به جاده‌ها (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا