استقبال مردم، گویای عملکرد درخشان بانک قرض الحسنه مهرایران است

سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران بیان داشت: رشد ۸۳ درصدی منابع قرض الحسنه در سال گذشته، نشان دهنده استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک است که بر عملکرد درخشان آن تاکید می کند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سلیمان توکلی با اشاره به آمار عملکرد بانک در سال ۹۶ اظهارداشت: این بانک طی سال گذشته حدود ۸۳ درصد رشد منابع را تجربه کرده و درمجموع ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد نهایت ۴ درصد و بازه زمانی یک تا ۵ سال پرداخت‌شده است.
وی درباره شرایط پرداخت این تسهیلات گفت: در این بانک سعی شده تا به‌صورت منابع جاری تسهیلات ارائه شود و از بلوکه شدن منابع مردمی نزد بانک جلوگیری شود؛ اگر شرکت‌ها از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدام به واریز حقوق کنند، گردش مالی بانک افزایش‌یافته و تسهیلات بیشتری ارائه می‌شود؛ در صورت ورود ادارات به این بانک، طبیعتاً مانده حقوق کارکنان می‌تواند جزو منابع بانکی باشد که نیازمندان و حتی همان کارمندان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
توکلی، در خصوص مشکلات تأمین و تائید ضامن برای اغلب متقاضیان تسهیلات تصریح کرد: یکی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حذف سفته از سیستم این بانک بوده و با ابلاغ بخشنامه به همکاران تأکید شده در اخذ ضامن، با نهایت احترام با متقاضیان تسهیلات برخورد شود و درازای تسهیلات به ضامن‌های کارمند، کاسب، معتمد و … اعتماد کنند.
وی افزود: از سوی دیگر، بانک با باز گذاشتن دست روسای شعب اجازه داده تا از ضامن‌های بخش خصوصی و دولتی نیز به‌منظور تسهیل اعطای وام اقدام کنند.
سلیمان توکلی درباره دیدگاه جامعه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت:این بانک با بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزارنفر حساب فعال روبه‌رو بوده و تمام مشتریان به‌روز هستند؛ ضمن آنکه در این بانک منابع ما در دو سال اخیر برابر با ۸ سال گذشته بوده و همین منابع سبب شد تا وزیر محترم امور اقتص اد و دارایی از عملکرد بانک تقدیر کند.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با تاثیر ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اظهارداشت: در کتاب مبین قرآن به‌صراحت اعلام‌شده که فرهنگ قرض‌الحسنه و قرض دادن حسنات فراوانی را داشته اما متأسفانه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در امر قرض‌الحسنه بین بانک‌ها به امری فراموش‌شده تبدیل‌شده و بانک‌ها تبلیغات مؤثر و مناسبی به نسبت سال‌های گذشته در دستور کار ندارند.
وی افزود: باید با بازگرداندن اعتماد و اطمینان مشتریان به‌نظام بانکی و بافرهنگ سازی صحیح، روند سپرده‌گذاری در امر قرض‌الحسنه را به نفع سیستم بانکی کشور تقویت کرد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که فرهنگ قرض‌الحسنه در دین اسلام به دنبال حفظ عزت انسانی بوده و لذا حفظ کرامت برادرانه در راستای ایجاد اشتغال‌زایی و رفع گره مشکلات مردمی برای حفظ آبروی آنان در صدر اهداف قرض‌الحسنه می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا