بازتعریف عکاسی در گوشی های هوشمند با هوش مصنوعی (AI)

ظهور عکاسی با گوشی‌های هوشمند، عکاسی سنتی را تغییر داد. چند دهه پیش، عکاسی، خاص برای که برای افرادی ویژه بود اما با ورود گوشی‌های هوشمندبه زندگی روزمره، ثبت عکس های با کیفیت به‌راحتی برای همه فراهم شد و هم اکنون هر کس با یک گوشی هوشمند می‌تواند لحظات زندگی را ثبت و آنها را با جهان به اشتراک بگذارد. با عکاسی از طریق گوشی‌های هوشمند، یک رویداد کوچک می‌تواند به یک پدیده جهانی تبدیل شود!

موبنا – دوربین‌ تلفن های هوشمند امروز با دوربین‌هایی حرفه‌ای و دیجیتال ازلحاظ کیفی در بعضی جنبه ها رقابت می‌کنند و این نشان می‌دهد هر یک از ما می‌توانیم یک تصویر بسیار خاطره‌انگیز و جالب به سادگی با گوشی خود ثبت کنیم. مزایای دوربین‌های امروزی در گوشی‌های هوشمند فراوان است: پیکسل‌های بیشتری که کیفیت تصویر با وضوح‌بالا را ارائه می‌دهند، تنظیمات دیافراگم مخصوص برای اثرات زیبای بوکه، فوکوس بیشتر و دقیق‌تر، تشخیص عمق و بهبود عکاسی با نور کم، تنها چند ویژگی موجود است.

Huawei  یکی از پیشگامان نوآوری در گوشی‌های هوشمند است که استانداردهای جدیدی را در عکاسی گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. شرکت هوآوی همکاری نزدیکی با Leica، سازنده دوربین و لنز ‌های حرفه‌ای جهان، ایجاد کرده است که تجربه‌های بسیار موفقی همانند لنز دوگانه برای گوشی‌های هوشمند را به ثبت رسانده‌ است. در سال ۲۰۱۴، هوآوی اولین لنز ۱۳ مگاپیکسلی ۴ رنگ را در جهان با پی ۸ معرفی کرد و در سال ۲۰۱۷، اولین گوشی هوشمند دنیا را با دوربین دوگانه Leica برای پشت دستگاه و دوربین سلفی Leica  همراه با P10 معرفی کرد. امروز دوربین‌های گوشی هوشمند Huawei دارای ویژگی‌های استثنایی بیشتری هستند. هر دو لنز جلو و عقب در دستگاه‌های Huawei طیف وسیعی از کیفیت مگاپیکسل و همچنین تشخیص چهره سه بعدی با ویژگی‌های امنیتی و الگوریتم‌های بهینه‌سازی شده است که کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد.

امروز، Huawei متعهد است تا آینده دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را دوباره معرفی کند تا بتواند از قدرتمندترین تلفن هوشمند AI با نام Huawei Mate 10  پرده‌برداری کند. سری Mate 10  ساخته‌شده با اولین پردازنده AI برای گوشی‌های تلفن همراه است. بهینه‌سازی عملکرد برای ثبت عکس‌های حرکتی، تشخیص سوژه و تنظیمات خودکار برای گرفتن بهترین عکس‌ها در طیف وسیعی از محیط ‌ها تنها مواردی است که با کمک هوش مصنوعی یا همان AI به دوربین سری Mate 10 اضافه‌شده بود.

بازتعریف عکاسی در گوشی های هوشمند با هوش مصنوعی (AI)

واحد پردازش عصبی (NPU) در Kirin 970 به دوربین اجازه می‌دهد صحنه‌ها و اشیا را شناسایی کند و آنها را در لحظه پردازش کند. با یادگرفتن ۱۰۰ حالت صحنه مختلف، دوربین قادر به تشخیص ۱۳ صحنه مختلف اعم از غذا، متن، آسمان، ساحل، غروب آفتاب / طلوع خورشید، پرتره، گل‌ها، گیاهان، حیوانات خانگی، برف، کوه‌نوردی و غیره است.

زوم دیجیتال قدرت گرفته توسط هوش مصنوعی می‌تواند فوکوس بسیار دقیقی داشته باشد تا حتی متنی بافاصله زیاد را با جزئیات بسیار کاملی به ثبت برساند. قابلیت‌های هوش مصنوعی در سری Mate 10 همچنین اثر بوکه را برای انتقال طبیعی عمق بین موضوع و پس‌زمینه آن فراهم می‌کند. ویژگی‌های پیشرفته دیگری نیز برای تشخیص چهره قرارگرفته است که با کمک آن بتوان از افکت‌های رنگی در نظر گرفته‌شده استفاده کرد. این افکت‌ها نسل بعدی تشخیص چهره را نشان می‌دهد که با دقت بسیار بالایی پیاده‌سازی شده است.

عکاسی شبانه همواره در دوربین‌های گوشی هوشمند به چالشی بزرگ برای شرکت‌ها تبدیل‌شده است اما نه برای گوشی  هوشمند HUAWEI Mate 10!  شما لازم نیست که یک عکاس حرفه‌ای برای ضبط عکس‌های شگفت‌انگیز در شب باشید. گوشی‌های سری HUAWEI Mate 10 از AI برای گرفتن تصاویر باکیفیت بالاتر آماده هستند تا نشان دهد که کوچک‌ترین جزئیات رنگ‌های در تصاویر شب به خوبی ثبت می‌شود.

 

در سمت دوربین سلفی، با استفاده از دوربین هوشمند HUAWEI Mate 10 و قابلیت Bokeh Effect که با استفاده از AI کار می‌کند، تصاویر شگفت‌انگیزی را به‌دست می‌آوردید که پس‌زمینه کاملاً از سوژه جداشده است. سلفی شما در این حالت به حدی می‌تواند زیبا باشد که دوستان شما را در شبکه‌های اجتماعی شگفت‌زده خواهد کرد.

 

Huawei با پیشرفت هایی که به مدد هوش مصنوعی در دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کرده تلاش کرده عکس های زیبا و حرفه ای را حتی برای کاربران عادی که آشنایی زیادی با عکاسی ندارند فراهم کند و از این حیث از سطح انتظارات مشتریان بالاتر رفته است. انتظار می رود در آینده هم این حرکت همچنان ادامه داشته باشد و پیشرفت های بیشتری در سری های آتی گوشی های این شرکت دیده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا