امکان ادامه استفاده از اندروید در گوشی‌های هواوی با تعدیل تحریم‌های امریکا

این روزها خبر خوشی درخصوص شرکت هواوی و کاربران محصولات آن به گوش می رسد. دولت آمریکا با تعدیل برخی تحریم ها، اجازه ادامه همکاری شرکت های آمریکایی از قبیل گوگل، اینتل، Qualcomm و ARM را با هواوی صادر کرده است.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این خبر در نشست خبری گروه ۲۰ و پس از دیدار ترامپ با رئیس جمهور چین و گفتگو درخصوص مسایل تجاری جاری بین دو کشور عنوان شد.
به این ترتیب هواوی همچنان عضوی از خانواده اندروید باقی می ماند و امکان راکد ماندن طرح ساخت سیستم عامل مخصوص هواوی نیز دور از ذهن نیست. پیشتر هواوی از راه اندازی سیستم عامل مخصوص خود تا ماه آگوست یا سپتامبر امسال خبر داده بود.
حال با تعدیل تحریم های هواوی، این شرکت می تواند با خاطر آسوده تر روی برنامه های اصلی خود برای سال ۲۰۱۹ تمرکز کند و حتی زمانبندی مربوط به راه اندازی رابط کاربری EMUI 10 براساس اندروید Q را نیز تغییر دهد.
هواوی امسال با ربودن جایگاه دوم فروش تلفن همراه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ از شرکت اپل و همچنین با عرضه گوشی منحصربفرد P30 Pro یک شروع طوفانی داشت اما با اعمال تحریم های آمریکا با کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی در فروش بین المللی تلفن های همراه خود مواجه شد.
حال باید دید آیا این تعدیل تحریمها می تواند به منزله بازگشتی دوباره برای هواوی باشد و از نگرانی های کاربران محصولات این شرکت بکاهد یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا