Mate 10 Pro هوآوی پشت فرمان پورشه پانامرا (+عکس و فیلم)

خودروی «پورشه پانامرا» توانست به کمک گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به درستی کنترل شود در نقطه مورد نظر بایستد.

موبنا – شرکت هوآوی که عنوان سومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است، برای بزرگترین گردهمایی موبایلی جهان موسوم به «کنگره جهانی تلفن همراه» (MWC 2018) که این هفته در بارسلونای اسپانیا برگزار شد ارمغان تازه‌ای نداشت و در عوض سعی کرد با نشان دادن قابلیت‌های جدید پرچمداران کنونی خود توجه کاربران را جلب کند.

این شرکت چینی در محوطه باز نمایشگاه یک دستگاه خودروی «پورشه پانامِرا» را در اختیار گرفت و با استفاده از مدل مفهومی فناوری جدید خود به نام «رُدریدِر» نشان داد که گوشی هوشمند Mate 10 Pro چگونه می‌تواند بدون دخالت انسان کنترل کامل این اتومبیل را در دست بگیرد و با آن رانندگی کند.

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی از نخستین دستگاه‌های موبایلی جهان محسوب می‌شود که سیستم پردازش هوش مصنوعی دارد و مبتنی فناوری هوشمند واحد پردازش عصبی (NPU) فعالیت می‌کند. یکی از مزایایی که این سیستم تاکنون در اختیار کاربران قرار داده بود تشخیص دقیق اشیا و حیوانات از طریق دوربین دیجیتالی بود تا عکس‌های بهتری گرفته شود. به عنوان مثال سیستم NPU تشخیص می‌داد که در حال عکس گرفتن از یک گربه هستید و سپس سرعت شاتر با سرعت حرکت گربه تنظیم می‌شد.

Mate 10 Pro هوآوی پشت فرمان پورشه پانامرا (+عکس و فیلم)

ولی سیستم «رُدریدر» این قابلیت تصویربرداری را ارتقا داده است. برای آزمایشی که در محوطه نمایشگاه MWC انجام شد، سه مانع سگ، دوچرخه‌سوار و فوتبالیست پیش روی این اتومبیل قرار گرفت تا بتواند پس از تشخیص دقیق از آنها عبور کند.

شرکت هوآوی به جای آنکه دوربین Mate 10 Pro را مورد استفاده قرار دهد، با شرکت تولیدکننده دوربین‌های ۴ هزار پیکسلی سونی یعنی Kerve همکاری‌هایی را آغاز کرد و به کمک آن یک دوربین هوشمندتر و پیشرفته‌تر را به کار گرفت. این دوربین دیجیتالی که قابلیت بزرگنمایی ۳۰۰ برابری داشت، چشمان جدید را در اختیار پرچمدار گوشی‌های هوآوی گذاشت. گوشی هوشمند Mate 10 Pro به کمک این سیستم موفق شد تمام اشیا مقابل را به درستی تشخیص دهد و با در دست گرفتن سیستم روباتیک پانامرا، کنترل کامل این خودرو را در دست بگیرد.

Mate 10 Pro هوآوی پشت فرمان پورشه پانامرا (+عکس و فیلم)

در این مرحله راننده به اپلیکیشن اختصاصی نصب شده روی گوشی اعالام کرد که می‌خواهد مقابل یکی از سه شیئ مورد نظر توقف کند. این خودرو با میانگین سرعت ۵ مایل بر ساعت حرکت خود را شروع کرد و سپس در مسیر تعیین شده شروع به حرکت کرد. پس از گذشت مدتی میانگین سرعت خودرو به ۳۰ مایل بر ساعت رسید و این در حالی بود که کارمندان هوآوی اطراف مسیر ایستاده بودند تا همه اتفاقات را ثبت کنند. در نهایت خودروی «پورشه پانامرا» توانست به کمک گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به درستی کنترل شود در نقطه مورد نظر بایستد.

البته این اتفاق به معنی آن نبود که شرکت هوآوی قصد دارد با گوشی Mate 10 Pro وارد بازار خودروهای خودران شود. هوآوی این اقدام را برای سرگرمی انجام داد تا توجه کاربران را به قابلیت‌های توانمند پرچمدار جدید گوشی‌های خود جلب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا