اخراج «ربات فروشنده» به دلیل بی‌کفایتی!

یک ربات که در یک سوپر مارکت محلی کار می کرد، تنها پس از یک هفته کار در فروشگاه به علت بی‌کفایتی اخراج شد.

موبنا – استخدام این ربات که “فابیو” نام دارد، بخشی از آزمایش یک برنامه توسط “BBC” بود تا ببیند آیا ربات‌ها می‌توانند با مشتریان در فروشگاه تعامل کنند.

فابیو در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شیک” مارگیوتا”(Margiotta) واقع در ادینبرو، مرکز اسکاتلند، قرار گرفت. وظیفه این ربات این بود که با مشتریان با سلام و احوالپرسی و شوخی ارتباط برقرارکند و همچنین به آنها در پیدا کردن محصولات مورد نظرشان کمک کند.

اخراج «ربات فروشنده» به دلیل بی‌کفایتی!

النا مارگیوتا که به همراه پدرش این فروشگاه‌ها را اداره می‌کند گفت: تصور ما این بود که عملکرد این ربات عالی خواهد بود و ما قصد داشتیم تا به مشتریان نشان دهیم که همیشه مایل به انجام کارهای هیجان انگیز و جدید هستیم.
فابیو که توسط دانشگاه “هریوت وات” طراحی شده و نام رسمی آن “ربات فروشنده” است، برای مقابله با سر و صدای محیط فروشگاه نیز تلاش می کرد.

اخراج «ربات فروشنده» به دلیل بی‌کفایتی!

این ربات در هیچ کدام از کارهای فروشگاه توانایی رقابت با انسان را نداشت. به عنوان مثال: به هنگام توزیع “تسترهای غذا”، قادر به مطابقت با همکاران انسان خود نبود. پس از ۱۵ دقیقه ایستادن در راهرو فروشگاه تنها توانست به دو مشتری نمونه غذا برای تست دهد. این در حالی است که همکاران انسان این ربات توانستند در این مدت زمان، به ۱۲ نفر از مشتریان ارائه خدمات کنند.
لوئیزا گفت: وجود این ربات از تعداد مشتریان این فروشگاه کاست.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسید که مردم نسبت به این ربات امتناع ورزیدند.

اخراج «ربات فروشنده» به دلیل بی‌کفایتی!

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما با این ربات “محدودیت حرکتی” آن بود. فابیو قادر نبود تا همه فضای فروشگاه را گشته و مکان دقیق محصولات مورد نظر مشتریان را به آنها اعلام کند.

اخراج «ربات فروشنده» به دلیل بی‌کفایتی!

در عوض، فقط موقعیت کلی محصولات را به مشتریان اعلام می‌کرد. به عنوان مثال او فقط می‌گفت: “پنیر در یخچال است!” که برای مشتریان کمک کننده نبود.
نکته جالب راجع به اخراج این ربات این است که زمانی که به فابیو اعلام شد که می‌تواند فروشگاه را ترک کند، پرسید: آیا از دست من عصبانی هستید؟

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا