باتری آیفون قدیمی فروشگاه اپل را به آتش کشید

این اتفاق باعث شد حدود ۵۰ مشتری و کارمندی که در این مرکز حضور داشتند به سرعت فروشگاه اپل را ترک کنند و مسئولان با استفاده از کپسول‌های آتشنشانی اقدام به خاموش کردند آتش کنند.

موبنا – این روزها اخبار فراوان در مورد باتری دستگاه‌های موبایلی و احتمال افزایش دما در آنها منتشر می‌شود. باتری‌های لیتیوم-یونی همواره بهترین گزینه برای دستگاه‌های قابل حمل بوده‌اند و با این وجود احتمال افزایش دما و آتش‌سوزی هم در آنها وجود داشته است و این مسئله می‌تواند شما را هم تهدید کند.

ولی با افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سراسر جهان، کارخانه‌های تولیدکننده دستگاه‌های موبایلی سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام داده‌اند تا باتری‌ها را با ظرفیت بیشتر و ایمنی بالاتر به دست کاربران برسانند.

اپل این روزها به واسطه مشکل باتری در آیفون‌های قدیمی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است و این طور که شرکت مذکور اعلام کرده است، اختلال در باتری‌ آیفون‌های قدیمی باعث شده است سرعت پردازش در این گوشی‌های هوشمند کاهش یابد. البته شرکت اپل پیش‌بینی‌هایی انجام داده است تا کاربران جهانی که با مشکل مذکور مواجه شدند با پرداخت ۲۹ دلار بتوانند باتری خود را عوض کنند و این مشکل برطرف شود.

این مسئله کاربران را با مشکلات زیاد مواجه کرده است و هر روز تعداد افرادی که با ماجرای اختلال در باتری آیفون‌های قدیمی روبرو شده‌اند بیشتر می‌شود. به هر حال باید توجه داشته باشیم هرچه تعداد باتری‌های معیوب و قدیمی بیشتر شود، احتمال ناامنی و بروز مشکل هم افزایش میابد.

باتری آیفون قدیمی فروشگاه اپل را به آتش کشید

در آخرین اخبار گفته شد فروشگاه اپل در شهر زوریخ سوئیس به خاطر همین باتری‌های قدیمی با مشکل بزرگی مواجه شد. زمانی که یکی از کاربران با آیفون قدیمی وارد فروشگاه شد، کارمند این مرکز سعی کرد باتری را از دستگاهی که نامش منتشر نشده است جدا کند و ناگهان باتری آتش گرفت و دود زیادی در فروشگاه منتشر شد.

این اتفاق باعث شد حدود ۵۰ مشتری و کارمندی که در این مرکز حضور داشتند به سرعت فروشگاه اپل را ترک کنند و مسئولان با استفاده از کپسول‌های آتشنشانی اقدام به خاموش کردند آتش کنند. دود و آتش این باتری به قدری زیاد بود که با فاصله زمانی کوتاه اتومبیل آتشنشانی، پلیس و آمبولانس در محل حاضر شدند.

لازم به ذکر است که این اتفاق خسارت جانی به دنبال نداشت و فقط کارمندی که در حال کار کردن روی باتری دستگاه بود در ناحیه دست اندکی دچار جراحت شد و این در حالی بود که آمبولانس به ۷ نفر از افرادی که در این مرکز حضور داشتند به صورت سرپایی خدماتی ارایه کرد و البته هیچ یک از آنها در بیمارستان بستری نشدند.

این طور که ماموران پلیس سوئیس اعلام کردند، فروشگاه اپل برای مدتی تعطیل شد تا کارمندان محل مربوطه را آماده سرویس‌دهی بکنند و اتفاقات ناشی از این آتش‌سوزی برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا